סגן א' בן ה- 21 מאחד היישוב במועצה האזורית מגידו, סיים היום (רביעי) את קורס טיס 185 כנווט קרב.
1 צפייה בגלריה
סגן א'
סגן א'
סגן א'
(צילום: דובר צה"ל)
לסגן א' שני אחים קטנים, כאשר אחד מהם משרת בחיל המודיעין ביחידה 81. אמו (50) היא קרמיקאית, ואביו (51) הוא מהנדס תוכנה ב-IBM. סבו של סגן א' היה בעברו מפקד שייטת 13.
סגן א' נולד בארץ וכשהיה תינוק עבר לגור עם משפחתו בקליפורניה בעקבות העבודה של אביו. בבית הספר התיכון הרחיב את מגמות פיזיקה ומדעי המחשב. בזמנו הפנוי אוהב לשחות, לצלול, לטייל ולקרוא. במסגרת הקורס עשה תואר במדעי המחשב.
סגן א' לא תמיד רצה להיות צוות אוויר, הוא מספר: "הגעתי למיונים ועברתי את הגיבוש, היה לי חשוב לעשות תפקיד משמעותי".
חוויה שזכורה לסגן א' במיוחד היא שלב הבסיסי בקורס: "נהניתי מאוד מהניווטים, משבוע המילוט ומקורס הצניחה, כל אותן חוויות פיתחו אצלי את תחושת המסוגלות. הקורס היה חוויה מאוד טובה עבורי, היה לי כיף להכיר את האנשים. פיתחתי פה תחושת מסוגלות מדהימה והטיסות הן חוויה שלא יכולה להיות בשום מקום אחר".

קראו גם >>

ראש המוא"ז מגידו איציק חולבסקי: "אני מלא הערכה כלפי א' שעמד באתגר האדיר של סיום קורס טיס. אני גאה בו מאוד יחד עם כל תושבי המועצה. הוא מביא כבוד רב, לקיבוץ בו הוא מתגורר ולמועצה כולה".
טקס סיום קורס טיס מספר 185 התקיים היום בבסיס חיל-האוויר בחצרים, בו יוענקו כנפי טיסה לבוגרים. הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, מפקד חיל האוויר, משפחות הבוגרים ואורחי הכבוד של מפקד חיל האוויר, מפקדי עבר של בסיסי עובדה ורמון, מפקדי בסיסי איתם ועציון, ראשי ערים ומועצות רשויות נגב וערבה וראשי רשויות ומועצות בדואיות.
את קורס הטיס יסיימו השנה 41 חניכים וחניכות, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה. הבוגרים סיימו את קורס הטיס לאחר הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה.