היום (חמישי) התקיים טקס סיום קורס טיס 'מסדר כנפיים' מספר 184 בבסיס חיל האוויר חצרים. הטקס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר. שלושה מהמסיימים הם מעמק יזרעאל ותושבי אותו יישוב - סגן ס', סגן ג', וסגן ר'.
4 צפייה בגלריה
הטייסים החדשים של עמק יזרעאל
הטייסים החדשים של עמק יזרעאל
הטייסים החדשים של עמק יזרעאל
(צילום: דובר צה"ל)
"אנו גאים במסיימי הקורס, בני העמק. כולם גדלו והתחנכו כאן, ינקו וספגו ערכים מהבית, ממערכות החינוך ומהסביבה בה גדלו", אמר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, "הלב מתרחב בכל שנה, מכל בוגרי העמק המשתלבים במקומות הראויים והמצוינים ביותר בשירותם הצבאי ולאחריו. אנו גאים בכולם".

סגן ס': "האתגר היה גדול"

סגן ס', בן 22, מהמועצה האזורית עמק יזרעאל, מסיים את קורס טיס 184 כטייס תובלה. סגן ס' הוא אח לחמישה אחים ואחיות, כאשר אחותו הבכורה גם היא משרתת בחיל האוויר, כקצינה בלהק מודיעין.
אמו (52) בעלת חנות בגדים ואביו (53) שירת בעברו כצולל ביחידה למשימות תת מימיות של חיל הים. דודו של אביו, שירת כטייס קרב במהלך מלחמת יום הכיפורים, נפצע ונפל בשבי הסורי ושוחרר לאחר שמונה חודשים, כמו כן עד ימים אלו ממשיך לשרת בחיל ולערוך שיחות בבית הספר לטיסה.
4 צפייה בגלריה
סגן ס'
סגן ס'
סגן ס'
(צילום: דובר צה"ל)
סגן ס' היה חניך בתנועת הנוער "בני המושבים" ולמד בישיבה תיכונית, הרחיב את מגמות פיזיקה, כימיה ותורה שבעל פה. לפני גיוסו לקורס טיס, היה בישיבת הסדר. בזמנו הפנוי אוהב לטייל ולעסוק בספורט.
סגן ס' מספר: "רציתי להתגייס לשירות קרבי. כאשר קיבלתי את המיון לקורס הטיס, החלטתי שאני לא מוותר על ההזדמנות שנפתחה בפניי ונותן מעצמי את הכי טוב שרק אפשר".
סגן ס' הבין שזה המקום בו הוא רוצה להיות, בצ'ק הראשון שעשה במגמת תובלה: "הטיסה הפכה מעניינת, האתגר היה גדול, חשיבות המשימות הורגשה והתחלתי להבין במעט את ערך התפקיד של הלוחם האווירי".
חוויה משמעותית שזכורה לו במיוחד היא הניווט הראשון באוויר: "להביט מלמעלה על המקומות, שעד לפני מספר חודשים ניווטנו דרכם, להכיר מחדש ביופייה של ארצנו, יחד עם ההבנה כמה היא קטנה ועלינו להבטיח את ביטחונה".
סגן ס' מסכם 3 שנים בקורס: "שמח על הזכות הגדולה לקחת חלק, מקווה שנהיה ראויים".

סגן ר': "צריך לרצות את זה"

סגן ר', בן 21 מהמועצה האזורית עמק יזרעאל, מסיים את קורס טיס 184 כטייס תובלה. לסגן ר' שני אחים, כאשר אחד מהם גם הוא בקורס טיס בשלב הבסיסי.
אמו (52) רופאת שיניים, בעברה רופאת בית הספר לטיסה ואביו (55) טייס כיבוי, בעברו היה טייס קרב ומפקד טייסות 253 ו-106. בן דודו של סגן ר' הינו מפקד חטיבת חי"ר. בילדותו, סגן ר' גר בשיכוני בסיסים בעקבות תפקידיו של אביו.
4 צפייה בגלריה
סגן ר'
סגן ר'
סגן ר'
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
סגן ר' היה חניך בתנועת נוער "בני המושבים" ובבית הספר התיכון הרחיב את מגמות פיזיקה ומדעי המחשב. בזמנו הפנוי אוהב לשחק כדורסל, לשחות ולבלות עם חברים.
סגן ר' תמיד חלם להיות צוות אוויר: "גרתי בבסיסים עד גיל שבע, שם נחשפתי לראשונה לתפקיד צוות האוויר. חלמתי להיות טייס בדיוק כמו אבא", הוא משתף: "רציתי להתגייס לקורס טיס, זה היה במקום הראשון בשבילי".
סגן ר' מסכם שלוש שנים בקורס: "שלוש שנים מעניינות. כל שלב בקורס הוא שונה מקצה לקצה. בקורס הבנתי שלא צריך להיות בן אדם מיוחד כדי לעבור את הקורס, פשוט צריך לרצות את זה מספיק ולעבוד קשה".

סגן ג': "הרווחתי פה חברים"

סגן ג' בן 22 מהמועצה אזורית עמק יזרעאל, מסיים את קורס טיס 184 כנווט תובלה. לסגן ג' אחות קטנה, אמו (53) מנהלת בכירה בחברת "אלקטרה" ואביו (61) מנהל בבנק פועלים. אח של סבו שירת בעברו כטייס תובלה, ובילדותו של סגן ג' לקח אותו לצפות במסדרי כנפיים, היום, מזמין סגן ג' אותו לצפות במסדר שלו.
4 צפייה בגלריה
סגן ג'
סגן ג'
סגן ג'
(צילום: דובר צה"ל)
סגן ג' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה וחינוך גופני והיה חניך ומדריך בתנועת הנוער "בני המושבים". לאחר התיכון עשה סגן ג' שנת שירות בפנימיית עין גדי. בזמנו הפנוי אוהב לשחק כדורעף, לרוץ, סאפ ולטייל.
כמועמד לשירות ביטחון, סגן ג' לא קיבל את המיונים, אך החליט להגיש בקשה שהתקבלה, והוא עבר את המיונים. סגן ג' הבין שהוא באמת רוצה להיות טייס בשלב הראשוני של הקורס: "אתה מבין את המשמעות רק ברגע שאתה עולה לאוויר".
למפגש מפקד חיל האוויר עם משפיעים, הביא סגן ג' את המחנך שלו, עליו הוא מספר: "למדתי ולקחתי ממנו הרבה, בעיקר לא לדרוש כלום מאף אחד, רק מעצמי".
סגן ג' מסכם את הקורס: "עברתי שנים מגוונות שאי אפשר לתאר אותן בקו ישר, אבל הדבר הכי גדול שהרווחתי פה זה החברים".