בתקופה האחרונה מתלוננים תושבי עפולה על רכבים ללימוד נהיגה אשר נוסעים בשבת בשכונות המגורים ברחבי העיר ומפריעים למנוחת השבת שלהם. חבר מועצת העיר עפולה ומחזיק תיק תלונות הציבור, איתי כהן, פנה השבוע בדרישה לראש העיר אבי אלקבץ להעלות הצעה לסדר בישיבת המועצה הקרובה להציב תמרורים שיאסרו על רכבי לימוד הנהיגה ובהם אוטובוסים ומשאיות לנסוע ברחובות מסוימים בעיר, בפרט אלו הקרובים לשכונות המגורים.
1 צפייה בגלריה
איתי כהן
איתי כהן
איתי כהן
(צילום: שרון צור)
במכתב ששלח כהן לראש העיר אלקבץ הוא פירט על ממדי התופעה במסגרתה בתי הספר לנהיגה מהעיר ומהרשויות הסמוכות, מנצלים את דלילות התנועה בעפולה בשבתות וחגים כדי לקיים את שיעורי הנהיגה ברחובות העיר ובעיקר באזורי מגורים.
"הדבר פוגע באופיו המיוחד של יום השבת, המאופיין בתנועה ערה של הולכי רגל ומתפללים לצד תנועה מעטה של כלי רכב", ציין כהן במכתב והוסיף כי "אין כל היגיון וצידוק בכך שמשאיות, אוטובוסים ורכבים פרטיים של בתי ספר לנהיגה יעבדו וילמדו נהיגה ברחובות המגורים של העיר, בוודאי כאשר מדובר בבתי ספר לנהיגה אשר יושבים באופן קבוע מחוץ לעיר. בכך נפגע יום המנוחה השבועי של תושבי העיר ומופר הסטטוס קוו אשר מאפיין את העיר עפולה מיום הקמתה".
קראו גם >>>
כהן קרא במכתב לראש העיר להעלות הצעת החלטה בישיבת המועצה שתיערך ביום שלישי הקרוב בדרישה לקיים דיון בוועדת תיאום תנועה באשר להצבת שילוט מתאים האוסר על כניסה לרכבי לימוד נהיגה בשבתות וחגי ישראל ברחובות שייקבעו על ידי ועדת תיאום תנועה, תוך מתן עדיפות ודגש על אזורי מגורים.
"כחבר מועצת העיר וממונה על תיק פניות הציבור, מחובתי להיות קשוב לקולות ציבור התושבים", אמר כהן, "קיבלתי הרבה פניות מתושבים בעיר שסיפרו לי שבשבתות וחגים באים רכבים ללימודי נהיגה לשכונות המגורים ומפרים את יום המנוחה שלהם, היום היחיד שהם יכולים לנוח בו. אספתי את הפניות שהצטברו עוד ועוד, פנו אליי גם מתפללי בית הכנסת שהרכבים עוברים בסביבה שלהם ומרעישים. צריך להבין שעפולה היא עיר מסורתית ברובה, יש סטטוס קוו ברור וכל הפרה שלו היא הפרה בוטה מבחינתי. לכן החלטתי להגיש הצעה לסדר להפסיק את לימודי הנהיגה בעיר בשבת ולהפנות אותם לאזורי תעשייה, שלא ייכנסו בכלל לעיר. אני עושה תקדים היסטורי בעיר בנושא הזה. אני חושב שזה אחד התיקונים המתבקשים ביותר. אני מאמין שההחלטה תעבור בישיבת המועצה ברוב מוחץ".