ביום שלישי השבוע חטיבת הצנחנים החליפה מפקד: אל"ם יואב ברונר סיים קדנציה של כמעט שנתיים ואת מקומו החליף אל"ם עמי ביטון.
3 צפייה בגלריה
אלוף-משנה עמי ביטון
אלוף-משנה עמי ביטון
אלוף-משנה עמי ביטון
(צילום: דוברת צה"ל)
טקס החילופים נערך במחנה "גור" (בית ליד), בראשות מפקד פיקוד המרכז,אלוף יהודה פוקס ומפקד עוצבת "האש" (98) תת-אלוף דן גולדפוס, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.
אל"ם ביטון, שנולד וגדל בקרית גת, התגייס לצה"ל בשנת 1999, התנדב לצנחנים ושובץ בגדוד 101. את הטירונות עשה בסנור ולאחר מסלול הכשרה כלוחם יצא לקורס מ"כים ולאחר מכן לקורס קציני חי"ר.

3 צפייה בגלריה
אלוף-משנה עמי ביטון
אלוף-משנה עמי ביטון
אלוף-משנה עמי ביטון
(צילום: דוברת צה"ל)

בקורס קצינים בלט מאוד ולאחריו חזר לגדוד 101 לפקד על מחלקה, אותה הוביל ללחימה בין היתר במבצע חומת מגן. על תפקודו במבצע קיבל צל"ש מפקד החטיבה. הקשר של ביטון עם גדוד 101 נמשך כשהתפקיד הבא שלו היה מפקד פלוגה. שם בלטו עוד יותר מנהיגותו כמפקד, החיבור לחיילים, המקצועיות הקרבית והערכיות.
הקריירה הצבאית של אל"ם ביטון המשיכה לבלוט. הוא פיקד על פלוגת לוחמים ביחידת דובדבן במהלך האינתיפאדה השנייה. באחד המבצעים נפצע בבטנו ובידו. בהמשך שימש כקצין אג"ם של יחידת דובדבן. יצא ללימודים וכשחזר פיקד על סיירת צנחנים ולאחר מכן קיבל את תפקיד קצין אג"ם של חטיבת הצנחנים.
עוד תפקידים שעבר עד שהגיע למח"ט צנחנים: ראש ענף גדס"ר במרכז לאימונים באש במל"י, מפקד גדוד 202,מפקד יחידת דובדבן, מפקד יחידת רפאים ומפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה.

3 צפייה בגלריה
חטיבת הצנחנים
חטיבת הצנחנים
טקס חילופי מח"טים
(צילום: דוברת צה"ל)
קראו גם:

בטקס בו מונה למח"ט הצנחנים אמר אל"ם ביטון: "ביראת כבוד ובהתרגשות גדולה אני מקבל את הפיקוד על חטיבת הצנחנים - מקום בו התחלתי את שירותי הצבאי והתפתחתי כלוחם וכמפקד. אנשי החטיבה, אני מקבל את הפיקוד על החטיבה נכון ומוכן לאתגר. יודע שיש לי עם מי לחלוק את המשימה הגדולה והחשובה הזאת. יחדיו - בצניעות ומצויינות, נהיה בכל מקום שידרש, נתכונן ליום פקודה, וננצח! נזכור את הנופלים, ונעשה הכל על מנת להשיב את כולם הביתה בשלום, ניבחן במעשינו, בהצלחה לכולם".