משפחתו של רן מזומן ז"ל מטבריה, לוחם בסיירת צנחנים שנהרג בקרב בלבנון, הוכו בהלם, צער וכאב כששמעו לפני כעשרה ימים על מותו הפתאומי של ליאור רחמים ז"ל מכפר תבור. ליאור ז"ל היה חברו של רן ז"ל באותו צוות בסיירת צנחנים.
2 צפייה בגלריה
ליאור רחמים ז"ל (מימין) ורן מזומן ז"ל
ליאור רחמים ז"ל (מימין) ורן מזומן ז"ל
ליאור רחמים ז"ל (מימין) ורן מזומן ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
רן וליאור התגייסו לסיירת צנחנים באוגוסט 1994. רן הגיע מטבריה וליאור מכפר תבור והשניים היו לחברים טובים. ב-13 במאי 1997 הם השתתפו במבצע 'מרכבות האלים' שמטרתו הייתה למלכד ציר תנועה כמה קילומטרים מצפון לגבול רצועת הביטחון. במהלך המבצע הכוח נתקל פעמיים במחבלים ובחילופי האש ליאור נפצע קשה וחברו רן נהרג. באותו אירוע גם נהרגו סרן ערן שמיר וסמ"ר זאביק זומרפלד.
מאז נפילתו של רן ליווה ליאור את משפחת מזומר ותמיד שמר איתם על קשר קרוב. "את ליאור הכרנו לפני 26 שנה, רק אחרי שרן נהרג", סיפרה ליאת מזומן-שדמון, אחותו של רן ז"ל, היום תושבת קיבוץ עמיר, "על אף שהם היו חברים וגרים יחסית קרוב לא הכרנו את הצוות של רן לפני שנפל, אלא רק אחרי. ליאור נפצע באותו מבצע ולכן הוא לא היה בהלוויות לכן הקשר איתו התחיל טיפה מאוחר יותר. מהרגע שליאור נכנס לבית שלנו הוא נכנס לנו ללב. באותו הרגע נוצר קשר מיוחד, גם עם כל הצוות, אך עם ליאור זה היה משהו אחר. הוא הקפיד לשמור על קשר עם האחים וההורים ושאל כל הזמן איך הוא יכול לעזור. כל הזמן הוא היה סביבנו, קצת יותר משאר הצוות. היה לו חשוב להיות בקשר עם כל המשפחות השכולות.

2 צפייה בגלריה
ליאור רחמים ז"ל
ליאור רחמים ז"ל
ליאור רחמים ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)

"ליאור באופי שלו הבין כמה החיים קצרים ולכן הוא רצה לפגוש כמה שיותר אנשים וחברים", המשיכה ליאת לספר, "הוא רצה לטרוף את החיים. ליאור היה צריך יותר מ-24 שעות ביממה כי הוא רצה להגיע לפגוש את כולם. הוא דאג לשמור על קשרים ולתחזק אותם. הוא היה איש מיוחד של נתינה, אהבה וחיוך. אף פעם לא שמעתי ממנו דברים לא טובים".

קראו גם:

ליאת המשיכה לספר על הקשר ההדוק שהיה לליאור עם משפחתה: "ההורים שלי היו איתו בקשר מצוין. כשאמא שלי נפטרה ליאור דאג לנו, יחד עם כל הצוות, לכל דבר אפשרי. מבחינת ההורים שלי כשחברי הצוות נכנסו אלינו הביתה זה היה עבורם כאילו רן נכנס בדלת. נתנו לליאור הרגשה של משפחה. האהבה הייתה משני הכיוונים. הם עזרו לנו ואנחנו להם באותה מידה. שמרנו עליהם שלא יתפרקו והם שמרו עלינו שלא נתפרק. כל הזמן אחד בשביל השני. הקשר נמשך במפגשים בשמחות וגם לא בשמחות".
מתי דיברת עם ליאור בפעם האחרונה?
"שעתיים-שלוש לפני שהוא נפטר. קבענו שהוא יאסוף אותי וניסע יחד לנחם חבר מהצוות שאמא שלו נפטרה".
איך שמעת שהוא נפטר?
"חבר מהצוות התקשר אלי ביום ראשון בשש וחצי בבוקר. הוא שאל אותי אם אני לא לבד ועניתי לו מה הבשורה. הוא אמר לי: 'תשבי' והתחיל לבכות ואז אמר לי שליאור נפטר מדום לב. קיבלתי את זה קשה מאוד. כל הגוף רעד. זה פוסט טראומה. זה לאבד שוב מישהו קרוב. התחושה היא שאיבדתי אח. המשפחה שלנו לקחה את זה מאוד קשה. זה זעזע אותנו לגמרי. אני יודעת מה מצפה למשפחה שלו עכשיו. התמודדויות והקשיים. ליאור היה דמות מפתח במשפחה שלו".