בחירות 2023 בעפולה: המועמד לראשות העיר עפולה יצחק מירון חשף השבוע את חברי סיעתו 'תנופה לעפולה' למועצת העיר.
2 צפייה בגלריה
עינבל שמיר בן-גיגי
עינבל שמיר בן-גיגי
עינבל שמיר בן-גיגי
(צילום: תנופה לעפולה)
מי שתהיה מספר 2 בסיעה היא עינבל שמיר בן גיגי, שבאה מתחום החינוך הפורמלי. במידה ותיבחר תרצה שמיר בן-גיגי, לדבריה, לקדם ולפתח שלושה נושאים: חינוך, אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים ומעמד האישה.
"חשוב לראות את החינוך מגיל לידה ועד גיל 18 כרצף חינוכי אחד", הסבירה את תפיסתה החינוכית, "אני רוצה שתהיה הבנה שמהיום שילד נולד אנחנו צריכים לעבוד אתו. אנחנו צריכים לעזור להורים לקדם אותו. בנוסף, אני חושבת שנשים צריכות להתקדם ולהשפיע גם בחינוך. לנשים יש הרבה כוח ובעפולה יש פחות נשים בעמדות השפעה. אני באה לשנות את זה".
שמיר בן-גיגי (46), נשואה ואם לשלושה, היא בוגרת תואר ראשון לחינוך בגיל הרך, תואר בניהול, הדרכה וייעוץ לגיל הרך ובעלת תעודת אדריכלות מהטכניון. היא עסקה כל חייה בניהול מערכות חינוך, כשבתחילת דרכה הייתה רכזת הגנים בעפולה ולאחר מכן ניהלה את מערכת הגנים בשמשית ובהמשך את הגנים בגלבוע. היום היא מנהלת את המערכת לגיל הרך בקיבוץ מזרע.
בשלוש השנים האחרונות ניהלה שמיר בן-גיגי מאבק נגד סגירתו של בית הספר הדמוקרטי בו התחנכו שני ילדיה. לפני שנתיים ניהלה מאבק נוסף על שכבת כיתות ז' בבית הספר ארז. אחרי המאבק הזה החליטה להיכנס לפוליטיקה מתוך הבנה כי רק דרך המועצה תוכל לחולל שינוי.
"אני רוצה שהילדים שלי גם יתחנכו בעיר כמו שאני התחנכתי בה ושהילדים שלי יחזרו לעיר אחרי הצבא", היא אומרת, "אני לא רוצה לדבר, אני רוצה לעשות ולהחזיר את הילדים הביתה. היה חשוב לי לעשות שינוי שאני מאמינה בו. המערכות שאני מנהלת בחינוך נחשבת למערכות מאוד טובות ואני רוצה לעזור גם בבית שלי לפתח ולקדם".

2 צפייה בגלריה
יצחק מירון
יצחק מירון
יצחק מירון
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

שמיר בן-גיגי היא מספר 2 של יצחק מירון במועצה. "אני מאמינה בו ובדרכו. ראיתי את הדרך שלו ומאוד אהבתי אותה - דרך ערכית עם חזון לעשורים קדימה", היא מסבירה את החלטתה לחבור אליו, "אני מאמינה בתוכניות ארוכות טווח ואיציק הוא אדם שרואה את העיר שלנו קדימה - חולם ומבצע. הוא הוכיח את עצמו כאיש בעל חזון ובעל ביצוע".
מה את חושבת על מצבה של העיר עפולה באופן כללי?
"אני מאוד אוהבת את עפולה. נולדתי פה ואני מאוהבת בעיר שלי. באתי מבית מסורתי מרוקאי, ראיתי את אמא שלי לומדת והופכת לאישה משכילה. אבא שלי מאוד דאג שנסתדר ונתקדם מבחינה לימודית וערכית ושאבתי מהם את מרחב הפעולה וההתקדמות שלי. אני רואה את תושבי עפולה כאנשים בעלי פוטנציאל, בדיוק כמוני. רבים מהתושבים גדלים גם בבתים מסורתיים וערכיים, בתים שחשוב להם שהילדים שלהם יתקדמו ויצליחו. צריך לקחת את כל ההון האנושי הזה ולראות איך אנחנו מקדמים אותו ביחד. מסתכלים על עפולה כקהילה ומקדמים את הילדים שלנו".