התרגשות גדולה בעפולה ובעיקר בקרב חובבי הבילוי בכיכר העצמאות: לאחר שבע שנים בהן לא פעל, 'הקיוסק של חונצ'ה', הקיוסק המיתולוגי בכיכר העצמאות בעפולה חוזר לפעול. חזרתו של המקום לפעילות התאפשרה הודות לעיריית עפולה שדאגה להסדר וחתמה על כל האישורים הנדרשים לפתיחתו של הקיוסק מחדש.
1 צפייה בגלריה
הקיוסק של חונצ'
הקיוסק של חונצ'
הקיוסק של חונצ'
(צילום: פרטי)
"קיבלנו מתנה לכבוד ראש השנה, אין אושר ושמחה יותר גדול מזה לכל בני ביתי ומשפחתי", אמר השבוע לעיתון 'ידיעות העמק' יורם חונצ'ה מבעלי המקום, "ארבע משפחות מתפרנסות מהעסק הזה. עכשיו השמחה חזרה אלינו".
הקיוסק של חונצ'ה היה במשך שנים רבות חלק בלתי נפרד מהמרקם העירוני של עפולה. הוא נפתח בשנת 1970 על ידי הוריו של יורם ומאז שימש כמקום מפגש לתושבי העיר. "גדלנו על אהבת הארץ, אנחנו מחוברים לקהילה. כל בני המשפחה שלי מכירים את הניחוחות והרגבים של הכיכר", סיפר חונצ'ה בהתרגשות, "אין אדם שלא חבקנו אותו בכיכר הזו בימים של פעם. התחברנו לקהילה האתיופית והרוסית שעבדו אצלנו בימים שהייתה רק את הכיכר הזו. הקיוסק היה הבמה של האנשים לפני כל בחירות. ההורים שלי בשמיים עכשיו כל כך מאושרים. אני באופן אישי מודה למאות תושבי עפולה שבשבע השנים האחרונות דאגו לנו והתפללו לפתיחת העסק. רבים חיזקו ועודדו אותנו. אני רוצה גם להודות לרואה חשבון שגב סיטי שמלווה את משפחתי שנים על עבודת הקודש שעושה למעננו וגם לעו"ד מוטי אלוש היקר שסייע לנו".
לפני שבע שנים בעקבות קשיים משפטיים נסגר הקיוסק. "פתאום ביום בהיר נקלענו למצב כלכלי קשה. נקלענו להלוואות ולא היה קל. לא עשינו שום פשע. אבל הצדק היה איתנו, האמת כל כך חזקה והיא הגיעה בזמן שלה", אמר יורם.
בקיוסק של חונצ'ה עבדו במשך השנים שלושה דורות של משפחת חונצ'ה שעלתה לעפולה מכורדיסטן ועירק. יורם זוכר היטב את הסיפור המיוחד שהוביל להקמתו של הקיוסק. "אני זוכר את עצמי ילד בן 10 בשנת 1970, נוסע עם אמא שלי לכל הדודים שלי שגרו ברחבי הארץ. אמא שלי לוותה מהם 23 אלף לירות ובאה לאבא שלי ואמרה לו: 'תקנה ליורם את הקיוסק שיהיה לו כשיהיה גדול ויוכל להתפרנס ממנו' וכך היה. בהמשך סבתא שלי, אמא שלי ואבא שלי ז"ל וכל הילדים והנכדים עבדו בקיוסק. הוא כל עולמנו".

קראו גם:

חונצ'ה מציין לטובה את מנכ"ל העירייה שלום שלמה ועובדי העירייה שסייעו באישורים הנדרשים. "סבא רבא של ראש העיר אבי אלקבץ היה רב גדול במרוקו. בשנים האחרונות מדי יום הייתי מדליק נר ופונה בתפילה לסבא של ראש העיר שיתפלל בשבילנו שהנכד שלו יעזור לנו וכך היה. אין אדם שלא פגש אותי ושמח בשמחתי. מניסיוני האהבה תמיד מנצחת", סיכם.