ראש העיר עפולה לשעבר יצחק מירון, שמתמודד שוב על הראשות, פתח בחודש וחצי האחרונים בקמפיין מפתיע בשם 'מדלת לדלת'. למעשה מירון עובר בין בתי התושבים, דופק בדלתות ומציג את עצמו.
2 צפייה בגלריה
יצחק מירון במהלך הקמפיין 'מדלת לדלת'
יצחק מירון במהלך הקמפיין 'מדלת לדלת'
יצחק מירון במהלך הקמפיין 'מדלת לדלת'
(צילום: מטה תנופה לעפולה)
הקמפיין נולד מאחר ובמטה של מירון הבינו שיש הרבה מאוד תושבים שעברו לגור בעיר בחמש השנים האחרונים ולא מכירים את ראש העיר לשעבר, ה'אני מאמין' שלו ובעיקר עשייתו.
"בכנות זה דבר שנרתעתי ממנו", סיפר מירון, "זו הייתה המלצה של האסטרטג שאמר שבנוסף לכל הפעולות שאנחנו עושים צריך להוסיף ממד נוסף כי יש הרבה תושבים חדשים שלא מכירים אותי בכלל. הפרויקט מתבצע בעיקר בשכונות רובע יזרעאל, לב העמק ועפולה הירוקה. זו פעם ראשונה שאני עושה דבר כזה. גם לי וגם לתושבים זה היה בהתחלה מוזר".
קמפיין מדלת לדלת של מירון החל לפני חודש וחצי ומאז מירון כבר הספיק לפקוד כ-800 בתים. בכל ערב הוא מקדיש כשעתיים לקמפיין הזה, כשתמיד מתלווה אליו פעילה. "כשפותחים לי את הדלת אני מברר קודם עם מדובר בתושבים וותיקים או חדשים, אני אומר להם למה אני חושב ולמה צריך לעשות שינוי בעפולה. מי שמכיר אותי מגיב בהפתעה. חלקם אפילו נראים מבודחים מהסיפור, אבל בסוף כל שיחה אני שומע מהתושבים הערכה לצעד הלא שיגרתי הזה וגם אני שומע הרבה אי שביעות רצון מהתפקוד של העירייה או ראש העיר".

2 צפייה בגלריה
יצחק מירון
יצחק מירון
יצחק מירון
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

מירון מודה כי בסך הכול יש לו אינטראקציה טובה עם התושבים, הם קשובים למסרים שלו ומבחינתו הקמפיין הזה גם מייצר שיח בעיר שתורם, לדבריו, להתחזקות התמיכה בו. "הקמפיין הזה הוא דבר חשוב ואני מעודד ממנו ולכן אנחנו נמשיך אותו עד יומיים לפני הבחירות", ציין מירון, "בימים האחרונים אנחנו מוציאים גם צוותים של פעילים בהתנדבות שגם עוברים מדלת לדלת ועושים את הפעולות שאני עושה. זה מסייע להפיץ את המסרים שלנו וגם לזהות מי יתמוך בנו כדי להמריץ אותו לצאת ולהצביע ביום הבחירות. אעשה את המקסימום להגיע לכמה שיותר תושבים".
בתוך כך, מירון פועל כל הזמן לגבש מהלך שיאחד את כל מי שנמצא בגוש השינוי – הוא, שלמה מליחי ורמי יוסף. לטענת מירון הם נמצאים כל הזמן במגעים כאלה ואחרים. "אני נמצא בקשר חזק עם שלמה מליחי ובסופו של דבר נצטרך לחבור. שנינו מאוחדים בדעה שצריך להחזיר לעיר את השפיות. זה יוחלט בתקופה הקרובה. אם כל גוש השינוי יתאחד אנחנו ננצח את אלקבץ. כרגע כל אחד רוצה להוביל ולכן האיחוד עוד לא קרה".