אגף הספורט בעיריית עפולה רשם בימים אלה היסטוריה עם הקמת אגודת שחייה תחרותית לראשונה בעיר. הפתיחה הרשמית של האגודה תתקיים ביום ראשון הקרוב ה־3 באוקטובר בקאנטרי קלאב העירוני.
2 צפייה בגלריה
בריכת השחייה בקאנטרי קלאב בעפולה
בריכת השחייה בקאנטרי קלאב בעפולה
בריכת השחייה בקאנטרי קלאב בעפולה
(צילום: שרון צור)
הרעיון להקמת האגודה נולד מצורך ההולך וגובר של ילדים וצעירים המעוניינים להשתלב בענף השחייה כשמירה על אורח חיים בריא וגם כעיסוק בספורט בהיבט יותר תחרותי והישגי.
עם ההחלטה של ראש העיר, אבי אלקבץ, לקירוי מתחם הבריכה והספורט בעפולה עילית והכוונה להקים בעתיד בריכה נוספת בעיר (מעבר לבריכה העירונית והקאנטרי קלאב), התאפשרה הקמתה של אגודת השחייה העירונית תחת אגף הספורט העירוני בניהול 'שחקים', כך שניתן יהיה לערוך אימונים עבור שחייני האגודה, מבלי להפריע למינויים והמתרחצים שמגיעים אל הקאנטרי והבריכה העירונית.
המנהל המקצועי של האגודה יהיה נמרוד חייט בן ה־30, ששחה 17 שנים באופן מקצועי. הוא בעל תעודת מאמן ממכללת וינגייט ומאמן שחייה תחרותית כבר חמש שנים. בעברו היה סגן אלוף אירופה לנוער, שיאן ואלוף ישראל וחבר נבחרת ישראל.
מ'שחקים' נמסר כי בחזון הקמת האגודה עומדת המטרה ליצור קבוצת ספורט מקצועית ולהוות בית מקצועי לכל רמות וגילאי השחיינים בעיר ולסייע בידם להגשים הישגים אישיים. מעבר לכך, מוקמת האגודה במטרה להנגיש בעתיד את השחייה לכל תלמידי העיר. האימונים יתקיימו למגוון גילים, מילדים ועד מבוגרים.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר אבי אלקבץ
ראש העיר אבי אלקבץ
ראש העיר אבי אלקבץ
(צילום: שרון צור)
ראש העיר אבי אלקבץ שמח על פתיחת האגודה והוא מצפה שתהיה איכותית ומובילה. מנהל אגף הספורט שלומי אלבז מסר כי מרגע כניסתו לתפקיד ראש העיר הציב לו יעד לפתוח מסגרת שחייה לימודית ותחרותית. "אני שמח שהצלחנו לעמוד במטרה הזו", אמר אלבז, "עכשיו רק נותר לנמרוד ולילדים שלנו להציב את עפולה על המפה גם בענף המים".
נמרוד חייט אמר לקראת הפתיחה הרשמית: "ספורט הישגי מבוסס על כישרון ייחודי והמון עבודה קשה והוא מפתח את היכולת להתמודד עם אתגרים פיזיים ומנטליים בצורה שאי אפשר ללמד בבית הספר. שחייה משפרת את הביטחון העצמי ומעצימה את הילדה והילד וגם עוזרת להם ללמוד ערכים כמו עצמאות, נחישות וכבוד. אין גאה ממני לעשות היסטוריה בעפולה".