מוריאל לוטטי (23), שחקן הבית של הפועל עפולה, חוזר לקבוצה אחרי שנתיים בגלות. בעונה הראשונה הוא הגיע עם מכבי ר"ג לגמר הליגה הלאומית ובעונה שעברה שיחק עם הפועל חיפה בליגת העל, אבל עם עלייתה של עפולה לליגה הבכירה לוטטי חזר הביתה.
3 צפייה בגלריה
מוריאל לוטטי
מוריאל לוטטי
מוריאל לוטטי
(צילום: קובי אוחנה)
למה עזבת את הקבוצה?
"הבנתי שנוח לי מדי בהפועל עפולה ושזו חממה. רציתי לצאת מחוץ לבית, לראות מועדונים אחרים ואיך הם מתנהלים. עליתי לבוגרים בגיל 16 ושיחקתי בעפולה עד גיל 21, ראיתי את אותם אנשים ורציתי לחוות משהו שונה. עזבתי אומנם ללאומית, שזה כמו עפולה, אבל העניין היה לראות אנשים אחרים. לא היה לי רע בעפולה, היה לי קצת טוב מדי ורציתי לאתגר את עצמי. קריירה של ספורטאי לא ארוכה ואנחנו רוצים לחוות כמה שיותר בזמן קצר – וזו הסיבה שעזבתי".

3 צפייה בגלריה
רועי פרל
רועי פרל
רועי פרל
(צילום: נחום סגל)

אתה חוזר לקבוצה בליגת העל, הרגשה מיוחדת?
"הרגשה מדהימה. אני אחרי שנה בליגת העל, אבל זה לא אותו דבר. לחזור לאנשים שגדלתי איתם, לרועי פרל שאימן אותי בעפולה בשנתיים הראשונות שלי בבוגרים בלאומית זה מיוחד עבורי. למדתי ממנו המון בשנתיים ההן, סגנון המשחק שלי היום זה דברים שרועי פרל לימד אותי אז. הרגשה נהדרת גם לחזור להנהלה שאני אוהב מאוד, לאוהדים ולאנשים שאני מכיר".
יש משקעים מהעבר?
"אני לא חושב שיש משקעים, היה געגוע מהצד שלי. שמחתי ברגע שהם עלו ליגה ושמחתי להיות אחד מהראשונים שהם דיברו איתם. הרגשתי הערכה ושזה המהלך הנכון עבורי. אני מאוד מקווה שזה המהלך הנכון גם עבורם. אני רוצה לבסס את עצמי כשחקן מוביל בליגת העל. לשחק בקבוצת הבית שלך שווה הרבה יותר מאשר לשחק בחוץ, ואני אומר את זה אחרי ששיחקתי עשרה משחקים באירופה. רציתי לחזור הביתה ולעשות את הקפיצה במועדון שנתן לי הכל מגיל עשר. זה הזמן שלי להחזיר למקום שבו התפתחתי כשחקן".

"התבגרתי בצורה קיצונית"

איך אתה מסכם את השנתיים שלך מחוץ להפועל עפולה?
"השנתיים האלה ביגרו אותי בצורה קיצונית, אם זה בכדורסל או מבחינה אישית. לצאת מהחממה הביתית של האנשים שאני מכיר מגיל אפס ביגר אותי מאוד, הפך אותי לאדם שונה, שחקן שונה, ואני רואה את זה בצורה חיובית מאוד. השנתיים האלה עשו לי נהדר".

3 צפייה בגלריה
מוריאל לוטטי
מוריאל לוטטי
מוריאל לוטטי
(צילום: קובי אוחנה)
קראו גם:

מה המטרות שלך ושל הקבוצה?
"אני חושב שהמטרה שלי זה להכניס את הפועל עפולה לפלייאוף העליון, לבסס אותה כקבוצה לגיטימית ולא להיאבק בתחתית. זה מובן מאליו שקבוצה שעלתה מהלאומית תתקשה, אבל אני לא חושב ככה. אני חושב שעפולה צריכה להיאבק על הפלייאוף ולא על התפר בין הלאומית לליגת העל".
זו יכולה להיות עבורך עונת מקפצה להמשך.
"העונה הזו קריטית גם בשבילי כשחקן וגם להפועל עפולה כמועדון. אני עדיין לא ביססתי את עצמי כשחקן מוביל בליגת העל, וגם עפולה רוצה לבסס את עצמה בליגה. כשהמטרה זהה, דברים אמורים להיראות טוב. הכניסה לליגת העל לשחקן ישראלי לא פשוטה, כי הליגה קשה מאוד בכל מה שקשור ליחס בין ישראלים לזרים. להיות שחקן ישראלי שמבסס את המעמד שלו בשלוש השנים האחרונות זה לא פשוט, הרבה נשברים בדרך ואני מקווה שאצליח לעשות את זה העונה עם עפולה".
מרגיש התרגשות בעיר לקראת ליגת העל?
"האמת היא שברגע שחתמתי קיבלתי המון הודעות, והגל השני של ההודעות הגיע ברגע שהתחילו לפרסם את מכירת המינויים. אני מבין את ההתרגשות, אני קורא לאוהדים לקנות מינויים כי העונה הזו לא תהיה רגילה. זה לא משנה אם זו תהיה קבוצה לאליפות כמו בעונה החולפת, אנחנו צריכים לשמור את הבית שלנו לא רק במשחקים הגדולים, זה יכול להיות האקס פקטור של הפועל עפולה בעונה הקרובה".