הפועל עפולה מתחתית הליגה הלאומית הפתיעה ביום שישי שעבר ובניגוד לכל התחזיות ניצחה את עירוני טבריה החזקה בתוצאה 2:0, משערים של אוהד ברזילי ויונתן ליש. אתמול (שישי) סיימה עפולה בתיקו 1:1 נגד הפועל אום אל פחם.
2 צפייה בגלריה
רומן זולו
רומן זולו
רומן זולו
(צילום: הרצל יוסף)

ערב המשחק יחסי הכוחות היו ברורים: טבריה באה במטרה להמשיך את התנופה שלה מתחילת העונה, להידבק בשלישיית הצמרת יחד עם עירוני קריית שמונה ובני יהודה ולהישאר במרוץ הבטוח לליגת העל. מנגד, עפולה באה קצת יותר צנועה כדי להשיג שלוש נקודות ולנסות להיחלץ מהתחתית ולעלות מעל הקו האדום. אך אף אחד לא ציפה לכך שעפולה תצליח בכמה התקפות טובות להכריע את המשחק, להמם את טבריה, לנצח אותה ולמנוע ממנה לכבוש שער. כל מה שמאמן עירוני טבריה אלירן חודדה עשה כדי להציל את המשחק לא עזר לו.
המאמן העפולאי רומן זולו, שאי אפשר להגיד שהוא עובר עונה קלה וטובה בעפולה - חוסר יציבות משווע של הקבוצה שלא מצליחה לייצר רצף של ניצחונות וכרגע נמצאת בתחתית הטבלה - יכול השבוע סוף סוף להרגיש טוב ולהאמין בקבוצה שלו.
"לדעתי מה שהביא את הניצחון היה החיזוק של הקבוצה בחלון ההעברות. חיזקנו את הקבוצה עם מספר שחקנים משמעותיים שהצליחו כבר להתחבר לקבוצה", מסביר זולו מה לדעתו הביא לניצחון המפתיע על טבריה, "הגענו למשחק הזה בידיעה שאנחנו חייבים לעשות הכל כדי לנצח אותו. כל משחק עבורנו הוא משחק קריטי והשחקנים גילו אופי, מחויבות ובאו למשחק הזה בצורה הכי מחויבת שיש. בסופו של דבר מה שניצח את המשחק היה השינוי שהשחקנים עשו בתפיסה שלהם".
עד כמה אתה מאוכזב מהמיקום של הקבוצה בטבלה? היא עדיין לא מצליחה להתרומם.
"זה לא מה שציפיתי אבל זה המצב וזו הסיטואציה והמצב הוא לא פשוט. כרגע אנחנו נלחמים על ההישארות, לא כיוונו לשם, אבל נעשה את הכל להיחלץ מהתחתית כמה שיותר מהר".
אתה מתחייב שעפולה לא תסתבך במאבקי התחתית?
"אני מתחייב שבסוף העונה הפועל עפולה תישאר בליגה הלאומית".
אתה עדיין חושב שאפשר להשיג את הפלייאוף העליון?
"תאורטית כן. מבחינתנו אם נדע למנף את הניצחון הזה שעשינו על טבריה למשחקים הבאים ולצבור יותר נקודות, כמובן שזה אפשרי. כרגע אנחנו במצב שאנחנו מסתכלים על התחתית, אם נצבור עוד כמה ניצחונות נוכל להסתכל גם למעלה".

2 צפייה בגלריה
המאמן רומן זולו
המאמן רומן זולו
זולו. יש הרבה נקודות עוד לצבור כדי להבטיח את ההישארות בליגה
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

כמה נקודות יספיקו לכם להגיע לפלייאוף העליון?
"לדעתי צריך עוד 22 נקודות כדי שנוכל לצבור 42 נקודות למיקום שמוביל לפלייאוף, זה לא פשוט אבל אפשרי".
עשיתם הרבה שינויים בחלון ההעברות, מה זה אומר על הבנייה של הקבוצה בקיץ האחרון?
"בנינו קבוצה טובה ואיכותית בקיץ, אבל הקבוצה הייתה די צעירה עם המון שחקנים שהם חסרי ניסיון בליגה הזאת, כמו שחקנים שהגיעו מקבוצות נוער או מליגות נמוכות. מה שעשינו עכשיו בחלון ההעברות זה שהבאנו שחקנים שהם מוכחים ומנוסים בליגה הזאת ואני בטוח שהם יעזרו לנו גם להצליח".
השנה בליגה הלאומית מאוד צפוף בתחתית ואין אף קבוצה שמועמדת בטוחה לירידה. גם כפר סבא חזרה בשבועות האחרונים למסלול הניצחונות. עד כמה זה מלחיץ אותך?
"הליגה הלאומית היא מאוד שוויונית. כמו שאנחנו ניצחנו את טבריה, שפרעם ניצחה את בני יהודה. בליגה הזאת כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה, אבל אנחנו בסופו של דבר מסתכלים רק על עצמנו וצריכים לצבור כמה שיותר נקודות כדי לברוח מהתחתית, בלי להתייחס לקבוצות שמתחתינו או מעלינו".