לא נשמעים בה אזעקות, היא רחוקה מהגבול ושיעור המפונים החיים בה גדול במיוחד. התוצאה: זינוק במחירי הדירות לשכירות בטבריה בעקבות המלחמה.
1 צפייה בגלריה
דירה להשכרה. הלהיט: יחידה מרוהטת
דירה להשכרה. הלהיט: יחידה מרוהטת
דירה להשכרה. הלהיט: יחידה מרוהטת
(צילום: אוראל כהן)

בחודשים האחרונים קלטה העיר אלפי מפונים מגבול הצפון והיצע הדירות בעיר הקטנה לא עומד בביקוש הרב. בנוסף, המצב בשוק השכירות גרם לבעלי דירות רבים להעלות את המחירים לדירות להשכרה, בעיקר לטווח קצר – עלייה שמשקפת לדברי המתווכים זינוק של עשרות רבות של אחוזים ביחס למצב שלפני המלחמה

"מנצלים את המצב"

"יש פה כ-12,000 מפונים וכל מי שיש לו דירה מנסה לראות איך הוא גוזר את הקופון" אומר יוסף כהן מתיווך הכוהנים בטבריה, "יש מקרים קיצוניים שראיתי על דירות שמחיריהן לפני המלחמה היה 2,500 שקל לחודש ועכשיו המחיר עלה ל-4,000 שקל לחודש".
כיום מאגר הדירות לשכירות בטבריה כמעט אזל והמתווכים בעיר ניצבים היום בפני שוקת שבורה. "באים אליי מפונים, שהם בעצם פליטים בארצם, ורוצים לצאת מחדר המלון הקטן שלהם. אלא שאין לי דירות להציע להם" אומר כהן, "המשרד שלי נמצא ליד גן העיר במקום בולט ואנשים באים אליי ומבקשים ממני לעזור להם. הגיעו למשרדי גם אימהות חד הוריות שסיפרו לי שהן לבד עם שלושה-ארבעה ילדים ואין לי איך לעזור להם. הדבר היחידי שנשאר לי זה להוציא פנקס צ'קים ולתרום להם. אבל טוב שאין לי, מה אני אגיד להם שדירה של 3,000 שקל לחודש עולה היום 5,000 שקל. יש אנשים שמנצלים את המצב ומעלים מחירים. זה גועל נפש, עשו לנו שיימינג".

קראו גם:

"אין ספק שיש עלייה במחירי השכירות במיוחד בדירות לתקופות קצרות בתקופה הזו" אומר המתווך קובי בן חמו מקובי נכסים "אני רואה עלייה של בין 10 ל-20 אחוז. מחירי הדירות למפונים ששוכרים לתקופות קצרות עלו בגלל שהעלות כוללת את הארנונה וריהוט וגם בגלל שוק הנדל"ן שתקוע בתקופה האחרונה בעקבות הריביות הגבוהות במשק. אין ספק שאחרי המלחמה והמפונים ישובו לביתם שוק הנדל"ן יירגע קצת ומחירי השכירות ישובו לקדמותם".

כמעט ואין דירות

יועצת הנדל"ן וההשקעות סמדר קומה מציינת גם היא כי לא רק שאין כמעט היצע של יחידות להשכרה, אלא שאלו הקיימות, מושכרת במחירים גבוהים. קומה: "המחירים עלו בגלל שיש ביקוש לדירות מרוהטות. דירה שלא הייתה מרוהטת והייתה שווה כ-3,500 שקל לחודש, מושכרת עכשיו ב-4,500 שקל. צריך לזכור שיש יש בעיר קרוב ל-12 אלף מפונים, אם היו לי עכשיו 2,000 דירות הייתי משכירה את כולם. יש אנשים שיש להם דירות אבל לא מעוניינים להשכיר לטווח קצר, כי הם לא רוצים להיכנס שוב להליך השכרה מסובך כשהמלחמה תסתיים".