חזון מסילת הרכבת שתחבר את טבריה למרכז הארץ עולה שלב: משרד התחבורה הודיע השבוע על קידום מסילת הרכבת לטבריה - מסילת הגליל, אשר תחבר את מסילת מנשה לטבריה ולכרמיאל, תשרת את התושבים והמבקרים בטבריה, את יישובי הגליל התחתון והעליון ואת הגליל המערבי. המסילה תתחבר לרשת המסילות הארצית ותשמש להובלת נוסעים ומטענים.
2 צפייה בגלריה
פרויקט אסטרטגי לטבריה ולגליל התחתון
פרויקט אסטרטגי לטבריה ולגליל התחתון
פרויקט אסטרטגי לטבריה ולגליל התחתון
(צילום ארכיון : גיל נחושתן)

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב הודיעה כי תקדם את תקצוב התכנון הסטטוטורי בהתאם למדיניות משרד התחבורה לפיתוח רשת המסילות בגליל ובנגב ועל בסיס החלטות ממשלה 1421 ו-855. תכנון הפרויקט הוטל על חטיבת תשתיות רכבת בחברת נתיבי ישראל.
מסילת הגליל תחבר את מסילת כרמיאל - קרית שמונה עם מסילת מנשה וכך תשלים את הרצף המסילתי, שיאפשר תנועת רכבות זורמת במסדרון המזרחי הארצי, כולל לנתב"ג, ירושלים ודרומה לאילת, ללא מעבר דרך חיפה. נוסף על החיבור למרכז הארץ, המסילה תחבר גם בין כל יישובי הגליל העליון, התחתון והמערבי, ותשתלב בתוכניות הפיתוח של היישובים ומוקדי התעסוקה במרחב. מרכיב משמעותי בתוכנית הוא הובלת מטענים, במסגרת התוכנית האסטרטגית למסופי המטענים ברשת המסילות.
מסילת הגליל תחבר בין היישובים למוקדי תעסוקה, מסחר ומגורים ותהווה עוגן כלכלי לפיתוח המרחב והשלמת הפערים של תשתית התחבורה. כחלק מהראייה הכוללת ומתן מענה תחבורתי לנגישות רב-אמצעית, באזורים בהם מסיבות טופוגרפיות לא יתאפשר קישור ישיר באמצעות מסילת רכבת, ייבחנו פרויקטים משלימים כמו רכבלים כאמצעי תחבורה ציבורית גמיש, המקצר מרחקים באזורים הרריים ומאפשר נגישות גבוהה לתחנות הרכבת המתוכננות מהמוקדים ההרריים הסמוכים.

2 צפייה בגלריה
בועז יוסף
בועז יוסף
בועז יוסף
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

יו"ר הוועדה הממונה בטבריה בועז יוסף: "שלב ב' של תכנון הרכבת לטבריה תוקצב בכ-50 מיליוני שקלים. ההחלטה הזו למעשה מעלה את טבריה באופן רשמי על פסי הרכבת. טבריה היא עיר תיירות אותה פוקדים ובה מבקרים מידי שנה למעלה משלושה מיליוני תיירים מהארץ ומהעולם. חיבורה לרכבת ישראל יחזק את מעמדה כעיר תיירות מובילה בישראל.
"החיבור הזה אף יפתח אפשרויות תעסוקה רחבות יותר לתושבי טבריה שיוכלו להמשיך ולהתגורר בעיר ולעבוד מרחק שעת נסיעה ברכבת ובלי פקקים", הוסיף יוסף, "הבאת הרכבת לעיר אף תייצר מקומות תעסוקה נוספים בעיר כשדרכי הגישה התחבורתיים אליה יהיה נוחים יותר וזמינים יותר. לפני שמונה חודשים סיימנו את התכנון הראשוני. תחנת הרכבת הראשית תהיה באזור כביש מצפה-כפר זיתים והיא תהיה תחנה תת-קרקעית. השלב הבא בתכנון יהיה הפקעת קרקעות ושינוי הייעוד של הקרקעות, תכנון שיארך כשנתיים. לאחר מכן יתבצע התכנון המפורט ולאחריו הביצוע. עשינו פה צעד משמעותי מאוד בדרך להיסטוריה".