ביקוש הולך וגובר לדירות פנטהאוז יוקרתיות בעפולה: מתווכי נדל"ן בעיר מצביעים על מגמה שמתעצמת לאחרונה של רכישת דירות יוקרה, לדבריהם הפנטהאוז הוא פתרון הולם למצוקת החוסר במגרשים לבנייה עצמית בעפולה והסביבה.
2 צפייה בגלריה
דירת פנטהאוז בפרויקט חדש בשכונת לב העמק
דירת פנטהאוז בפרויקט חדש בשכונת לב העמק
דירת פנטהאוז בפרויקט חדש בשכונת לב העמק
(הדמיה: פרויקט כוכבי העמק)

"פנטהאוז הוא למעשה וילה על הגובה", הסביר המתווך העפולאי עמי אזולאי, "היום אין קרקעות בעפולה ומי שקונה פנטהאוז הם אנשים שעושים שינוי ומשדרגים את הבית שלהם והפנטהאוז הוא לא יותר מדי יקר ביחס למגרש".
עו"ד ונוטריון אלדד סורק, המלווה עשרות פרויקטים ברחבי העיר עפולה, מפרט יתרונות נוספים המסבירים את הביקוש לפנטהאוזים: "הסיבה הראשונה היא כי אין קרקע לבתים צמודי קרקע, גורם נוסף שמשפיע הוא הפרטיות שהפנטהאוז מציע. בנוסף המצב הסוציואקונומי בעפולה עלה ורמת המחיה בעיר גבוהה יותר ולכן אנשים מרשים לעצמם לקנות דירות יקרות. גם הנוף הוא אלמנט מאוד חשוב. אנשים אוהבים להרגיש בגובה ובלי שכנים מעליהם. הם אומרים אם לא נגור בוילה אז נגור לפחות בפנטהאוז מפנק עם מרפסת גדולה".
טווח המחיר לפנטהאוזים חדשים בעפולה הוא משמעותי, ניתן לרכוש פנטהאוז החל מ-2,100,000 וכלה ב-3,500,000 שקל. "מדובר על פנטהאוזים גדולים ובודדים שנמכרים כבר על הנייר. הם כוללים קומה שלמה, עם מרפסת 200 מ"ר ובית 200 מ"ר בנוי עם לא מעט מרחבים גדולים ופתוחים", אומר אזולאי, "המגמה השתנה ב3-4 שנים האחרונות. לפני זה הפנטהאוז היה נשאר אחרון, היום כשיוצא פרויקט חדש, הדירה הראשונה שנמכרת היא הפנטהאוז, בכל שכונה בעיר".

2 צפייה בגלריה
עו"ד אלדד סורק
עו"ד אלדד סורק
עו"ד אלדד סורק
(צילום: פרטי)

המחירים משתנים גם בהתאם לשכונות כאשר ברובע לב העמק החדש ומרכז העיר יותר יקר וברובע יזרעאל יותר זול. "ברובע לב העמק (1C) יש עסקה שנעשתה עכשיו של פנטהאוז סביב שלוש מיליון ומאה אלף שקלים, לבניין מגורים שיהיה מוכן בעוד כשנתיים מהיום. גם בלב העמק ומרכז העיר המחירים הרקיעו שחקים", אומר אזולאי.
הפנטהאוזים החדשים כוללים בתוכם שלל פינוקים ברמה גבוהה מהסטנדרט המקובל. "יש היום לא מעט יזמים שנותנים בריכות שחייה ומרפסות מאוד גדולות. אחר כך הדיירים בעצמם משדרגים ועושים מטבחים ומיזוג מרכזי, למרות שהסטנדרט עצמו די גבוה. יש פנטהאוז למשל במרכז העיר שמשווק עם בריכה, סאונה, ג'קוזי ושלל הפינוקים האפשריים".

קראו גם:

לדברי שמאי המקרקעין דורון חזיזה יש ביקוש תמידי לדירות פנטהאוז אך כעת בתקופת המלחמה לא ניתן לקבוע את רמת הביקוש. "תמיד יש דרישה לנכס שהוא יותר ייחודי", אמר חזיזה, "לפנטהאוז יש כמובן יותר ביקוש כי יש רק דירה אחת ומקסימום שתי דירות כאלה בבניין ואנשים משלמים עליהם סכומים יותר גבוהים. עם זאת, אין הרבה עסקאות נדל"ן מאז תחילת המלחמה בשביל לבוא ולנתח האם יש דרישה לפנטהאוזים כרגע יותר מדירות רגילות. בדרך כלל פנטהאוזים נמכרים בעסקאות של יד ראשונה והקבלנים לא מוכרים בתקופה הזו".