ראש עיריית יקנעם עילית, סימון אלפסי, קורא למדינה לסייע בקידום תוכנית להתחדשות עירונית נכונה בשכונת 'נוף לכרמל' שבעיר, תוכנית שתהיה הגיונית ותיטיב עם התושבים, ולא אחת שתהיה מנותקת מהמציאות בשל היעדר תכנון נכון ומותאם.
1 צפייה בגלריה
שכונת נוף הכרמל
שכונת נוף הכרמל
שכונת נוף הכרמל
(צילום: דוברות עיריית יקנעם)
מהעירייה נמסר כי ראש העירייה דורש מהמדינה להשקיע כספים קודם כל בבדיקה אם הפרויקט בכלל רלוונטי ואם יש לו היתכנות וכדאיות כלכלית, ואם כן אז לדאוג מימון מלא של כל התנאים המחויבים לקידום תוכנית מן הסוג הזה.
לדברי אלפסי, לקידום תוכנית כזאת חייבים ליצור תשתיות ראויות, לתת פתרונות תחבורתיים, לסלול כבישים, להקצות קרקע משלימה, לדאוג למקומות לפארקים וגני משחק, שטחים למוסדות חינוך, ציבור ופנאי והקמת חניות תת קרקעיות, ולא רק לחתור להוספת מאות ואלפי דירות בבנייה לגובה חסרת תכנון.
עוד נמסר מהעירייה כי נושא התחדשות עירונית מוזכר בעיר בהקשר לשכונת נוף לכרמל, אולם עד כה כל הבדיקות שנעשו הראו שהשכונה שיש בה כיום כ-400 דירות, לא יכולה לקלוט מסה אדירה של דירות, כ-2,500 המתוכננות להיבנות, בוודאי כשאין לה את התשתיות המתאימות לכך.
קראו גם >>>
לטענת אלפסי, כך נמסר מהעירייה, מדובר בשכונה ותיקה מאוד שהיא ראשיתו של היישוב ואשר נבנתה לפני כשישה עשורים, ויש בה כניסה ויציאה אחת, כבישים לא רחבים, חניה בלתי מספקת, והיא למעשה לא ערוכה בשום דרך להרחבה כל כך גדולה, בטח ובטח כאשר אין שום כוונה לבנות על פארק גנדי ומגרשי הספורט להנאת התושבים שגרים בשכונה.
"תוכנית להתחדשות עירונית יכולה להיות בשורה גדולה, אבל בהיעדר תכנון מלא, קפדני ונכון, יכולה להיות סיוט גדול אפילו הרבה יותר, ולא חסרות בארץ דוגמאות לכך", אמר אלפסי, "אנחנו בעד קידום תוכנית להתחדשות עירונית, אולם זה ייעשה אך ורק בתנאים שלנו; שהמדינה תשקיע כספים בבדיקת הכדאיות ובתכנון שייתן מענה לכל הצרכים של שכונה שגדלה מכ- 400 דירות לפי חמישה – שישה ואף יותר. אני דורש תוכניות מפורטות מלאות כי אחר כך אנחנו נצטרך להתמודד עם ההשלכות ועם התושבים".