2 צפייה בגלריה
רחלי קדוש. "מרגש אותי שאנשים מבקשים שאבשל להם" (צילומים: שרון צור)
רחלי קדוש. "מרגש אותי שאנשים מבקשים שאבשל להם" (צילומים: שרון צור)
רחלי קדוש. "מרגש אותי שאנשים מבקשים שאבשל להם" (צילומים: שרון צור)
לאחר שנים ארוכות בשירות קבע בצה"ל, רחלי קדוש מיקנעם נהנית מהקריירה החדשה שלה כבשלנית מבוקשת. לאחרונה היא זכתה במדליית הזהב בקטגוריית הפסטה, באליפות אירופה לשפים שנערכה בעיר בראשוב שברומניה, אחרי שהכינה מנה של רביולי מוח ברוטב מרוקאי. במדליית הכסף היא זכתה עם מנה של קוסקוס מרוקאי וטנזיה של פירות יבשים וצלעות טלה, וכמו כן זכתה גם בגביע הנבחרת הישראלית.
קדוש (45), נשואה ואם לארבעה, נמצאת בימים אלו חופשת שחרור לאחר 25 שנים בשירות קבע. תפקידה האחרון היה מפקדת בסיס המזון הגדול בטירה, האישה הראשונה בתפקיד. היא מילאה שורת תפקידים בחיל הלוגיסטיקה, ובמהלך השנים סיימה תואר ראשון בקרימינולוגיה ותואר שני במדעי המדינה.
את התשוקה לבישול גילתה בהדרגה. "גדלתי בבית מרוקאי, אצלנו הסבתות הולכות לסופר בכל יום כדי לקנות מוצרים טריים ולבשל. גם אמא שלי בשלנית מצוינת, אבל לא היתה בי תשוקה לבישול ואני לא יכולה להעיד שמגיל קטן ישבתי ליד הסירים. התחלתי לבשל כשהתבגרתי ועברתי לגור לבד".
לפני כשלוש שנים החליט בעלה לרשום אותה, בלי שתדע, לאודישנים לתוכנית הטלוויזיה 'מאסטר שף'. "נכנסתי לאודישן ראשוני, זה שלא מראים בטלוויזיה, עם כל מיני טועמים שהם לא השופטים, והם אהבו מאוד את המנה שלי והודיעו לי שאני עוברת לשלב הבא. הם אמרו שאני עוברת מסך ושהתאמתי להם. אשת קבע קשוחה זה כנראה סקסי בטלוויזיה", היא אומרת בחיוך.
בזמן קצר הפכה קדוש לאחת המתמודדות האהובות בתוכנית ובלטה בזכות אהבתה למטבח המרוקאי. בסופו של דבר היא הגיעה לחמשת האחרונים. "זו היתה תקופה מיוחדת, עשרה חודשים מטורפים. כל שלב שעברתי הרגשתי בעננים. אנשים החלו להכיר אותי ברחוב וביקשו להצטלם, בכל מקום שהגעתי אליו הכירו אותי".
2 צפייה בגלריה
קדוש. עברה מסך
קדוש. עברה מסך
קדוש. עברה מסך
לאחר שסיימה את שירות הקבע, החלו להגיע פניות רבות. "מרגש אותי מאוד שאנשים מבקשים שאבשל להם באירועים הכי חשובים שלהם. אני לא עושה לעצמי פרסום, הם פונים אליי לבד", היא מספרת.
בימים אלה היא עסוקה בעבודה על אירועים פרטיים והיומן שלה מלא עד דצמבר. "נכון שיש לי עובדים, אבל היד שלי נוגעת בכל". לתחרויות בישול בינלאומיות הצטרפה לאחר שיו"ר איגוד השפים בישראל, חי שוורץ, פנה אליה. "השתתפתי עד כה בארבע תחרויות וזכיתי במקומות הראשונים, ועוד עם מנות מזרחיות ים-תיכוניות", היא מסכמת בחיוך.