שוק השכירות בטבריה ממשיך לרשום עלייה חדה במחירים כתוצאה מהמצב הביטחוני והביקוש הגובר לדירות מצד המפונים. המחסור בדירות מגורים לטווח ארוך והתחרות עם השוק המקומי הובילו לעלייה של עשרות אחוזים במחירי השכירות, והמצב הנוכחי רק מחריף את הבעיות הקיימות בשוק השכירות בעיר.
2 צפייה בגלריה
דירה להשכרה בטבריה
דירה להשכרה בטבריה
דירה להשכרה בטבריה
(צילום: תיווך הכהנים)

מאז ה-7 באוקטובר, חלו שינויים משמעותיים בשוק השכירות בטבריה. לדברי יוסף כהן, מתיווך הכהנים בטבריה, דירת ארבעה חדרים בבניין עם מעלית, שבעבר הוצעה להשכרה במחיר של כ-3,700 שקל לחודש, היום מוצעת בכ-12,000 שקל לחודש. המחיר כולל חשמל, גז, מים וארנונה, ובנוסף דמי כלכלה של 700 שקל בשבוע שמגיעים לבעלי הדירות ממשרד התיירות. גם לאחר קיזוז דמי הכלכלה, השכירות עומדת על כ-6,200 שקל לחודש - יותר מפי שניים ממחיר השכירות לפני המלחמה.
כהן מציין עוד כי אין דירות פנויות להשכרה במשרדו. "יש מפונים שמחפשים דירת ארבעה חדרים ואמרתי להם 'צר לי, אין לי מה לתת'. גם טבריינים שרוצים דירה, אין לי מה להציע להם", אמר כהן.
שניאור בר, מתיווך רימקס טבריה, מדווח על עלייה ניכרת במחירים בעקבות המצב הביטחוני. לדבריו, 43 אחוז מהאוכלוסייה המקומית בטבריה גרים בשכירות ועם הגעת המפונים, הצטמצם היצע הדירות הפנויות אף יותר. "טבריה, כעיר תיירות, מושכת משקיעים שקונים דירות לנופש ואינם מאכלסים אותן לטווח ארוך, מה שמוביל לצוואר בקבוק בשוק השכירות", הסביר בר.
עם הגעת המפונים וההבנה שהם יישארו בטבריה לטווח הארוך, הם החלו לשכור דירות שמתאימות לאוכלוסייה המקומית. "פתאום אתה יכול לראות דירות שהיו מושכרות ב-3,000 שקל מוצעות ב-4,500 שקל לחודש. דירות מרוהטות שבעבר הופעלו לנופש, מושכרות לטווח ארוך במחירים גבוהים מאוד", ציין בר.

2 צפייה בגלריה
דירה להשכרה בטבריה
דירה להשכרה בטבריה
דירה להשכרה בטבריה
(צילום: תיווך הכהנים)
קראו גם:

בר הוסיף כי מחירי השכירות בשוק עלו ב-20-30 אחוז. "בית שהשכרתי ב-4,500 שקל בחודש, היום אני משכיר אותו ב-6,000-7,000 שקל לחודש. כיום יש כ-200 דירות מפורסמות להשכרה, רובן יחידות דיור קטנות שאינן מתאימות למשפחות. דירות מגורים הן מוצר נדיר מאוד והדירות המרוהטות הפכו לנכסים מבוקשים מאוד. יש גם נכסים ב-12,000 שקל בחודש ומעלה, אבל אלה יותר וילות נופש שעבדו כדירות אירוח וכרגע במקום להחזיק אותן כעסק הבעלים מבקשים את הסכומים האלה כי מן הסתם יש עליהן החזרים גבוהים ואנשים לקחו עליהן הלוואות".