בימים האחרונים, בעקבות התגברות האש בצפון, עולה הסבירות למלחמה כוללת עם חיזבאללה. לפיכך, קיימה העירייה דיון במועצת העיר בנוגע למצב המקלטים והתמונה שעולה היא עגומה: על אף המאמץ הרב שהעירייה משקיעה בשיפוץ ותחזוקת המקלטים הציבוריים והמשותפים ברחבי העיר, בתקופה האחרונה התגברו מעשי הוונדליזם ומספר מקלטים ציבוריים הושחתו.
2 צפייה בגלריה
מקלט בבניין משותף בטבריה
מקלט בבניין משותף בטבריה
מקלט בבניין משותף בטבריה
(צילום: דניאל דדון)

רק ביום רביעי האחרון התגלה עוד מקרה של השחתה במקלט הציבורי מס' 100 בעיר וישנם מקלטים שמתגוררים בהם חסרי בית. בנוסף לכך רבים מהמקלטים המשותפים שנמצאים באחריות הדיירים, אינם ערוכים ומוכנים למלחמה.
קב"ט העירייה עמי ועקנין מתריע כי המקלטים בטבריה אינם ערוכים ומוכנים למקרה שתפרוץ חלילה מלחמה כוללת בצפון. "רוב המקלטים המשותפים לא ערוכים למלחמה. הציבור צריך להיות קשוב להנחיות ולהכין את המקלטים המשותפים. אנחנו מטפלים במקלטים הציבוריים, אבל יש מקלטים שמשחיתים אותם והם לא ראויים. המקלטים פתוחים כבר שמונה חדשים ויש אנשים שמנצלים את המצב. היום הוצאנו הומלסים ממקלט, אבל אנחנו עושים כמיטב יכולתנו".
כזכור במלחמת לבנון השנייה ב-2006 ספגה העיר טבריה יותר מ-100 טילים, מה שמעלה יותר את החשש למקרה שגזרת הלחימה תתרחב. הבעיה העיקרית היא ב-527 המקלטים המשותפים ברחבי העיר טבריה שרבים מהם לא ראויים לשהייה ממושכת: "יש מקלטים שמשמשים כמחסנים. בבניינים רבים אין ועדי בית. יש כאלו שלא רוצים לשתף פעולה ולא רוצים להתחבר לחשמל, למרות שאנחנו עושים עבודה ומציעים להם עזרה. בשלושת השבועות האחרונים השמשנו 24 מקלטים משותפים ועשינו עבודות חשמל, מים ופינוי ואפילו עבודות ריצוף. ובסך הכל מתחילת המלחמה טיפלנו בכ-250 מקלטים".

2 צפייה בגלריה
מקלט בבניין משותף בטבריה
מקלט בבניין משותף בטבריה
מקלט בבניין משותף בטבריה
(צילום: דניאל דדון)
קראו גם:

כחלק ממאמץ העירייה להכשיר את המקלטים, ביצעו עובדי העירייה עבודות ב-32 מקלטים ציבוריים וכללו בהם הכנה לגנרטור "אנחנו עם יד על הדופק, אנחנו ממשיכים את הסיורים והבדיקות שלנו ומשתדלים שהכול יהיה תקין. צריך לעורר את הציבור", מסכם ועקנין, "התושבים עדיין לא השכילו לנקות את המקלטים שלהם. האחריות היא קודם כל אחריות אישית, זה המינימום הנדרש. אחרי זה האחריות היא על המשפחה, השכנים והתושבים והקהילה".