הכנסות עיריית טבריה מתשלום על חניה בכחול לבן מסתכמות בכ-12 מיליון שקלים בשנה. שבוע לאחר תחילת מלחמת 'חרבות ברזל', כשהגיעו לעיר מפונים רבים, התקבלה ההחלטה רשמית בעירייה שלא לגבות תשלום על חניה ברחבי העיר ופקחי העירייה לא חילקו דוח"ות. הדו"חות היחידים שניתנו היו למי שחנה באדום לבן או בחניית נכים ללא תו נכה.
2 צפייה בגלריה
חניה במרכב העיר טבריה  צילום: איציק עבו
חניה במרכב העיר טבריה  צילום: איציק עבו
חניה במרכב העיר טבריה צילום: איציק עבו
(צילום: איציק עבו)

מהעירייה ציינו כי סך כל העלויות שהעירייה ויתרה עליהן הן כ-5 מיליון שקלים, אך יש לציין כי העירייה מקבלת מהמדינה שיפוי כללי על אירוח המפונים בעיר והוא כולל לכל היותר 40 אחוז מהתשלום על החניה, כך שבניכוי השיפוי, העירייה ספגה הפסד של 3 מיליון שקלים.
לפני כחודשיים, ב-15 באפריל, החליטה העירייה לשנות את הנוהל לאחר שהיא ספגה פגיעה כלכלית משמעותית, וקבעה כי רק המפונים שמתגוררים במלונות בעיר זכאים לחניה בחינם. זאת מכיוון שהחניות בעיר התחתית, בשונה מהחניות ברחבי העיר, מסומנות בכחול לבן ואין זה ראוי לגבות מהמפונים תשלום יומי עבור חניה. כרגע ההפסד הכספי של העירייה מסתכם בכ-600,000 שקל שהעירייה סופגת מדי חודש.
לאחרונה נפגשו ראש עיריית טבריה יוסי נבעה ובכירי העירייה עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ובין היתר ביקשו ממנו סיוע לעיר גם בנושא החניות של המפונים בעיר שהעירייה סופגת את כל עלויות הימצאותם. כעת בעירייה מקווים שהאוצר יתגמל את העיר בתוכנית ממשלתית מיוחדת על ההוצאות בגין אירוח המפונים.

2 צפייה בגלריה
בניין עיריית טבריה
בניין עיריית טבריה
בניין עיריית טבריה
(צילום: דניאל דדון)
קראו גם:

אליעזר פרץ, תושב קריית שמונה שמתגורר עם משפחתו כבר יותר מחצי שנה במלון קיסר, מברך על החלטת העירייה שלא לגבות מהמפונים תשלום עבור חניה. "אנחנו מחזיקים שלושה רכבים ומשאית. זו החלטה נבונה של ראש העיר החדש", אמר פרץ, "יצא לנו לפגוש אותו באחד האירועים והוא אמר לנו שנקבל תשובה והכול יהיה בסדר. לאחר מכן הוציאו הודעה לכל בעלי הרכבים המפונים במלונות לשלוח במייל את מספר הרכב בשביל אישור החניה חינם וכך היה. זה עוזר מאוד כי זה חיסכון כספי. אם החניה לא הייתה בחינם - זה היה נטל כספי כבד מאוד על כל משפחה, שיכול היה להגיע ליותר מ-1,000 שקל בחודש. אנחנו מבחינתנו ביקשנו חניה חינם רק באזור המלונות, אבל נתנו לנו חניה חינם בכל העיר התחתית. אנחנו מרוצים".
מעיריית טבריה נמסר: "מה-8 באוקטובר, יום לאחר תחילת המלחמה התחלנו לקלוט מפונים רבים לטבריה, עד כדי 12,000 בשיא. פעלנו ועודנו פועלים בכל דרך שתתאפשר לנו על מנת להמשיך ולסייע להם ולהקל את שהותם בעיר. כך עשינו בעבורם בחינוך, בתרבות, בחניה ובעוד נושאים אחרים".