פרויקט ההריסה והבנייה מחדש של בית הספר 'רעות' בטבריה יוצא לדרך. עיריית טבריה התקשרה לאחרונה עם קבלן לטובת ביצוע פרויקט הבינוי ובשבועות הקרובים ייצא לדרך השלב הראשון שכולל בניית 18 כיתות לימוד חדשות.
1 צפייה בגלריה
כך ייראה בית ספר רעות החדש
כך ייראה בית ספר רעות החדש
כך ייראה בית ספר רעות החדש
(הדמיה: קוריאל אדריכלים)

הפרויקט יתבצע בשלבים כאשר חלק קטן ממבני בית הספר יפונו ובמקומם ייבנה אגף חדש. לאחר שהאגף ייבנה, חלק אחר ממבנה בית הספר הקיים ייהרס ובמקומו ייבנה אגף חדש ומודרני הכולל כיתות חדשות ומסודרות העומדות בפני כל התקנים המחמירים בפני רעידות אדמה.
בבית הספר היסודי רעות לומדים כ-500 תלמידים. מבנה בית הספר רעות אשר נבנה לפני שנות השמונים אינו עומד בתקן הנדרש בפני רעידות אדמה ונמצא בסכנת קריסה. עד כה חוזקו שישה בתי ספר בעיר בפני רעידות אדמה: כינר, ארליך, תחכמוני, איילים, דקלים ויד־חרוצים. לפני כשלוש שנים התקבל אישור עקרוני של משרד החינוך על פיו בית הספר ייהרס וייבנה מחדש במבנה חדש לבית הספר שיכיל 18 כיתות לימוד, תשתיות ומגרשי ספורט חדישים בעלות משוערת של כ 15 מיליון שקל. על פי ההערכות בניית בית הספר מחדש תארך כשנתיים.
כאמור, המבנים החדשים של בית הספר ייבנו בשלבים כאשר על כל אגף שייהרס ייבנה במקומו אגף חדש על מנת שהתלמידים יוכלו להמשיך ללמוד בבית הספר גם בזמן הבנייה. לפני כשלוש שנים נבחנה חלופה אחרת להריסת בית הספר במסגרתה תלמידי בית הספר יעברו ללמוד במבנים חלופיים ב'בית גינסבורג' ובמבנה מכינת 'מעשה בגליל' בשיכון ב', אך החלופה נפסלה והוחלט על החלופה הנוכחית במסגרתה תלמידי בית הספר ימשיכו ללמוד בשטח בית הספר גם בזמן הבנייה.

קראו גם:

בית הספר רעות הוא הראשון ברשימה ארוכה של בתי ספר בעיר שיעברו פינוי-בינוי, בתי הספר הבאים בתור הם בתי הספר 'חב"ד בנים' ו'חב"ד בנות' שגם הם מתוכננים להריסה ובנייה מחדש. אחריהם ייהרסו וייבנו מחדש בתי הספר 'בית יוסף בנים' ובית יוסף בנות'. גם בית הספר נועם בנים מתוכנן להיהרס ולהיבנות מחדש וכמו כן המרכז הימי. כל בתי הספר ברשימה נמצאים במצב רעוע והתקבל אישור ממשרד החינוך על תכנון בית ספר חדש.