רונן מורצקי, גמלאי של משטרת נהריה, הלך לעולמו בסוף השבוע האחרון והוא בן 58 בלבד.
2 צפייה בגלריה
רונן מורצקי ז"ל "השוטר של נהריה"
רונן מורצקי ז"ל "השוטר של נהריה"
רונן מורצקי ז"ל
(צילום: פרטי)
מורצקי נפטר בסוף השבוע והובא למנוחת עולמים בבית העלמין החדש של נהריה, בצומת כברי ביום ראשון, כשהוא מלווה בבני משפחה וחברים רבים.
מורצקי שירת שנים בתחנת נהריה וזכה להערכה רבה. בשנת 2012 הוא אף קיבל צל"ש ממפכ"ל המשטרה דאז, יוחנן דנינו, בעקבות פעולתו יוצא הדופן בסיוע לנערות במצוקה. מסתבר שהשוטר ואשתו קלטו בביתם נערות במצוקה כדי שלא ייאלצו לפנות למקלט ופעל לגשר בינן ובין משפחותיהן. "הכל נעשה בהתנדבות מלאה, ועל חשבון זמנן הפנוי", נאמר בזמנו בהודעה שפרסמה המשפחה.
יצוין, כי הצל"ש שקיבל רס"ר מורצקי לא היה ראשון שקיבל מידי מפכ"ל: בתאריך 13.7.06 נפלה קטיושה ברחוב הגעתון 36 בנהריה, בסמוך למרכז חנויות. רס״ר רונן מורצקי, שהיה באותה עת בביתו, רץ למקום נפילת הקטיושה, והבחין בבלוני גז בוערים ובמכונית בוערת. רונן צעק לאנשים שהין במקום להתרחק, והבחין באזרח פצוע, שאיבד את כף רגלו, השוכב סמוך לבלוני הגז. על אף הסיכון, רץ אליו, משך אותו והרחיקו מהמקום. האזרח הפצוע פונה לבית-החולים על ידי מד״א. עיטור המופת הוענק לרס״ר רונן מורצקי על גילוי יוזמה ואומץ לב, הראויים לשמש מופת בידי המפכ"ל דאד, רב ניצב משה קראדי.

2 צפייה בגלריה
רונן מורצקי ז"ל "השוטר של נהריה"
רונן מורצקי ז"ל "השוטר של נהריה"
מוריצקי מקבל צל"ש ממפכ"ל המשטרה
(צילום: פרטי)

רנ"ג אלי בן שלוש הכיר את רונן מאז תחילת דרכו במשטרה, כמתנדב. לדבריו, הוא שירת במספר תפקידים בתחנת נהריה, אליה הגיע בשנת 2011, בהם סייר, ראש משמרת, אחראי לוגיסטיקה ועוד. לדבריו, "רונן היה איש שתרם תרם הרבה לקהילה, עוזר למשפחות והיה שותף לפרויקטים קהילתיים רבים. אדם עם נתינה, צנוע, מאוד־ מאוד אמיץ, ומצד שני קשוב לקהילה ולבעיות ומצוקות. כשהיה צריך, הוא עזר, גם לאנשים נורמטיביים וגם לעבריינים שנזקקו לעזרה".
עו"ד אבי אילוק, שהכיר את מורצקי במשך שנים, סיפר ל"ידיעות הצפון": "רונן היה שוטר במשטרת נהריה, אבל מעבר לזאת שהיה שוטר מצוין וביצע את תפקידו ללא דופי, הוא היה איש של חסד. תמיד עזר לזולת בכל פנייה ובכל סיוע שנדרש, היה איש אדיב מאד, תרם לקהילה מזמנו. בקיצור הוא היה מלח הארץ".
יו"ר ההסתדרות בגליל המערבי, אשר שמואלי, הכיר גם הוא את מורצקי: "הוא היה אדם טוב ויקר מתחשב בציבור וידע שתפקידו לשרת את הציבור. יהי זכרו ברוך ומנוחתו עדן".

קראו עוד:

דבר מותו המפתיע של השוטר לשעבר היכה בתדהמה את מכריו הרבים. בסוף השבוע העלה תושב העיר, רולאן אסלר, פוסט לזכרו וזכה למאות תגובות ושיתופים: "לילה, בין שישי לשבת, נפטר אדם יקר לליבנו, אדם ששירת את העיר נהריה ושדאג לתושבי נהריה, רונן מורצקי היה אחד האנשים הבולטים בנהריה. רונן, שהיה רק בן 58 במותו, נפטר כפי שחי, מות צדיקים. היה בין האנשים הבודדים שניתן להגיד שהם היו חברים אישיים של רבי דוד אבוחצירא. יהי זכרך ברוך רונן. שמור עלינו מלמעלה".
זהבה הייטנר: "רונן היה איש יקר, נדיב, רחב לב, שוטר למופת, התחיל במשמר האזרחי כמתנדב אצלי ב"דרום" רצה להתגייס והצליח לתרום לכל מערך המשטרה, לתחנת נהריה ולתושבי העיר. למשפחת מורצקי-פרץ, תנחומיי הכנים שלי ושל משפחתי המורחבת. מן השמיים תנוחמו. יהי זכרו ברוך אמן".