כמה סימלי שיקירת העיר עפולה אנה גלקל אשר משפחתה שרדה את מוראות השואה השיבה נשמתה לבוראה בערב יום השואה והיום, יום השואה, בשעה ארבע וחצי תובא למנוחת עולמים בבית העלמין בעפולה.
3 צפייה בגלריה
אנה גלקל
אנה גלקל
אנה גלקל
(צילום: עמותת 'יד לקהילה')
אנה גלקל, בת 83 איבדה את בעלה בוריס לפני שנה בדיוק, אם לשניים, סבתא לארבעה נכדים ולשני נינים. בגיל 80 זכתה לאות יקיר העיר.
בזמן המלחמה שהתה אנה באוזבקיסטן, איבדה את אחותה ומשפחתה, חיה באוקראינה, עלתה לארץ בשנת 1990 והשתקעה בעפולה מתוך ציונות עמוקה. במשך 20 שנה התנדבה במסירות ובאהבה גדולה בעמותת החסד 'יד לקהילה' אשר הייתה לה לבית אוהב ומחבק. חריצותה בעשייתה ובהתנדבותה ב- 'יד לקהילה' בלטה במיוחד, מעולם לא החסירה יום עבודה. גם בגיל 80 טיפסה על מכלי ירקות והרימה ארגזים כאילו הייתה בת 16. "נו, זה הכל שטויות", נהגה לומר.

3 צפייה בגלריה
אנה גלקל
אנה גלקל
אנה גלקל יחד עם יו"ר העמותה יד לקהילה עליזה יוסף
(צילום: עמותת 'יד לקהילה')

סיפור הממחיש מי זו אנה: באוקראינה עבדה במפעל רכבים, תפקידה היה להרכיב דלתות פלדה, התקופה הייתה חשוכה ואנה פחדה שידעו כי היא יהודייה ולכן הלכה ברגל ביום הכיפורים משך קילומטרים בשלג ובצום, העיקר להגיע בזמן לעבודה.

3 צפייה בגלריה
אנה גלקל
אנה גלקל
גלקל. תמיד התנדבה עם חיוך
(צילום: עמותת 'יד לקהילה')
קראו גם:

עליזה יוסף מנהלת העמותה עם בעלה מאיר , ספדו לאנה האהובה ואמרו: "אנו נפרדים מאנה האהובה והמסורה , אשת החיל, החסד והאור בצער רב ובכאב שאין לו מילים".
מאיר ועליזה מקווים שרבים ילוו את אנה בדרכה האחרונה היום בשעה ארבע וחצי בבית העלמין בעפולה.