חטיבה 188 בחיל השריון תמיד היוותה חוד החנית של הלחימה במערכות ישראל. בסדרה "שעת נעילה", מגולל סיפור החטיבה במלחמת יום הכיפור, וכך כל עם ישראל נחשף לאירועי הגבורה של לוחמיה וחלליה.
2 צפייה בגלריה
חטיבת 188
חטיבת 188
חטיבת 188
(צילום: עמותת ברק 188)
כעת, במלאות 50 שנה למלחמת יום הכיפור, החליטה עמותת ברק, של בוגרי החטיבה, להקים מרכז מורשת והנצחה חדיש ברמת הגולן, במפקדת חטיבת 188.
המרכז יכלול חדר הנצחה; חלל מורשת שיגולל את סיפורי החטיבה; קיר נופלים; גן יפהפה שבו ניתן יהיה לטייל, לשבת, לזכור ולספר על מורשת החטיבה; חידוש שביל דגן אשר יקיף את בסיס החטיבה; אמפי תאטרון טבעי חיצוני אשר יתקיימו בו טקסים ומפגשי בוגרים; ומשרדי מדור נפגעים של החטיבה.
מטרת המרכז היא להוות מרכז חי אשר תמיד פתוח למבקרים, ללוחמי עבר והווה ולמשפחות שכולות. המרכז יתופעל באופן שוטף על ידי קצינות החינוך והנפגעים של היחידה ויפעל לאורך כל השנה עבור מבקרים.

2 צפייה בגלריה
עוצבת ברק - 188
עוצבת ברק - 188
הכניסה לבסיס של עוצבת ברק - 188
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

לצורך מטרה זו, פתחה עמותת ברק בקמפיין מימון המונים באתר giveback בשם ״חטיבת 188 מאז ולתמיד״. לגיוס הסכום הדרוש להקמת מרכז המורשת וההנצחה. היעד אליו שואפים להגיע הוא 1,880,000 שקל.
"מאות מבוגרי החטיבה רתומים לקמפיין ואליהם הצטרפו כוכבי שעת נעילה, בסרטון מרגש בו הם מצטרפים למאמצי עמותת ברק. פרויקט זה הוא מסע משותף של אלפי לוחמים, שרוצים בית עבורם, ועבור חבריהם שחירפו נפשם ואינם עוד", נמסר מעמותת ברק.
לתמיכה בפרויקט: ״חטיבת 188 מאז ולתמיד״