לרעב לידע אין גיל: שורד השואה אלכס מילמן בן ה־80 מגבעת אלה, שמתחיל השנה את שנתו ה־13 כסטודנט במכללת ותיקי עמק יזרעאל, הוא ההוכחה לכך.
1 צפייה בגלריה
אלכס מילמן. "כל הזמן לומד דברים חדשים"
אלכס מילמן. "כל הזמן לומד דברים חדשים"
אלכס מילמן. "כל הזמן לומד דברים חדשים"
(צילום: שרון צור)
מילמן נולד ב־1941 בבלארוס. הוא ומשפחתו הצליחו להימלט מהנאצים ולאחר המלחמה חזרו לעיר מגוריהם מינסק בבלארוס. לאחר שסיים את לימודיו עבד כרופא פסיכיאטר. בשנת 1974 עלה ארצה והמשיך לעבוד כרופא. מאז יציאתו לפנסיה לפני 13 שנה נרשם ללימודים במכללת ותיקי עמק יזרעאל והוא אחד הסטודנטים הוותיקים במכללה.
"יש לי תמיד את הרצון ללמוד ולדעת קצת יותר", אומר השבוע מילמן על ההחלטה שלו להירשם ללימודים ולהפוך לסטודנט מן המניין, "יש לי הרבה זמן חופשי. אני יושב וקורא ושומע הרצאות ומרוצה באופן כללי. זה ממלא אותי".
השנה בחר מילמן ללמוד שני קורסים באמנות: ארכיטקטורה ואימפרסיוניזם. "אני בדרך כלל חובב היסטוריה ובוחר קורס אחד בהיסטוריה וקורס אחד באמנות. השנה החלטתי להתמקד רק באמנות".
איך החוויה להיות סטודנט בגיל כזה?
"זה נהדר. אני לא צריך לעשות מבחנים וזה טוב, אני כל הזמן לומד דברים חדשים. זה מחזיק אותי ומעניין אותי ומעשיר את הידע שלי. תמיד הקפדתי שקורס אחד יהיה חווייתי ויהיה עיוני והשנה בחרתי בשני קורסים חווייתיים. בזמן הקורונה עשיתי הפסקה ולא למדתי בזום, לא היתה לי הסבלנות לשבת מול מחשב. עכשיו חזרתי לספסל הלימודים ואני שמח".
קראו גם >>>
מכללת ותיקי עמק יזרעאל נוסדה לפני 19 שנה וכיום לומדים בה מעל 1,000 ותיקים תושבי האזור מגוון תכנים מרתקים כמו היסטוריה, אמנות, תקשורת ופילוסופיה ועוד. למכללה שותפות המכללה האקדמית עמק יזרעאל והמועצה האזורית עמק יזרעאל.
"לאחר שבשנה שעברה הלימודים התקיימו בזום בשל מגבלות הקורונה, השנה, אנו חוזרים למתכונת לימודים פרונטלית, ואנו שמחים ומברכים על כך", אמר ראש המועצה אייל בצר, "בקתדרת עמק יזרעאל הלומדים יכולים ליהנות מהיקף פעילות מגוון ורחב, כשמטרתנו היא הנגשת הלימודים לכל ותיקי העמק. תודה לשותפים שלנו לדרך, למנהלת הקתדרה ולצוות חברות הוועדה הפועלות בהתנדבות ולמכללה האקדמית עמק יזרעאל, שותפתנו למיזם מיוחד זה".