רס"ם אביב הדר, בן 38 מעפולה, ראש תחום טכנולוגיה ומיגון בפיקוד צפון קיבל בשבוע שעבר את קיבל אות ההצטיינות 'מגן כוכב הצפון' על כך שהפגין יוזמה להעצמת המענה הטכנולוגי בתחומי הגנת המחנות, הגנה, התקפה ותמרון.
3 צפייה בגלריה
רס"ם אביב הדר
רס"ם אביב הדר
רס"ם אביב הדר
(צילום: דובר צה"ל)
רס"ם הדר כאמור משמש כרת"ח טכנולוגיות במערך הטנ"א הפיקודי ואחראי על תחום הגנת המחנות והטכנולוגיות בפיקוד הצפון. "אביב הדר ראוי להצטיינות על תרומתו הרבה לעשייה המבצעית, חתירה למגע וחשיבה חדשנית, תוך שמירה על ביטחונם של תושבי הצפון ועיצוב המציאות הביטחונית בזירה הצפונית", נמסר מפיקוד צפון.
רס"ם הדר התגייס במאי 2005 לחיל החימוש לאחר שעשה י"ג י"ד במסלול הנדסאי אלקטרוניקה. את שירותו בסדיר התחיל ב-חט"ל- חטיבה טכנולוגית לוגיסטית ומשם עבר ל-נס"א- חטיבת ניסויים ואיכות.

3 צפייה בגלריה
רס"ם אביב הדר
רס"ם אביב הדר
רס"ם הדר בבדיקת ציוד
(צילום: דובר צה"ל)

את דרכו בקבע התחיל כיוון שחויב לשנה וחצי בקבע מפני שעשה י"ג י"ד. את שירותו בקבע החל במחסני ציוד לחימה וחלפים.
רס"ם הדר רצה במהלך שירותו להגן על הצפון ולפיכך במרץ 2015 הגיע לאוגדה 146 שם, שירת כ-6 שנים בתור בוחן אופטיקה של האוגדה. כעת מבצע את תפקידו בתור ראש תחום טכנולוגיה ומיגון, תפקיד בו הוא מרכז את כל המערך הטכנולוגי בפיקוד הצפון, שמסייע בהגנה על הגבול בהתקפה ובלחימה, הגנת מחנות ושמירה עליהם ועל ביטחון המידע.
"בעידן של היום המלחמה ברובה תלויה במי מתקדם יותר מבחינה טכנולוגית", סיפר רס"ם הדר, "הטכנולוגיה מסייעת לשמור על הלוחמים ותפקידי לתווך ולסייע ליחידות, לכוחות וללוחמים למצוא ולאפשר את האמצעים הטכנולוגים ובכך לסייע במשימה. התפקיד דורש יצירתיות, חתירה למגע ולמטרה, עבודה מול המון גורמים וגופים על מנת להגיע ליעד ובשביל שהלוחם והמערכות בגבול יפעלו כשורה למציאת פתרון ומענה טכנולוגי".

3 צפייה בגלריה
רס"ם אביב הדר
רס"ם אביב הדר
רס"ם הדר מקבל את ההצטיינות מאלוף פיקוד צפון אורי גורדין
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם:

לדבר רס"ם הדר האתגר בשגרה הוא לשמור ולאפשר לחיילים בשטח לשמור על כשירות המערכות הטכנולוגיות ולאפשר התעצמות ומענה טכנולוגי מתאים לצרכיהם. "האתגר בחירום הוא לאפשר את רציפות התמרון או המתקפה בצורה הטובה ביותר ולמנוע את קטיעת רצף הלחימה של הלוחמים בשטח", ציין, "במסגרת תפקידי אני גם מסתובב בין יחידות רבות בצפון ומחוצה לו. פועל למען בטיחות התושבים בצפון ומאמין כי צה"ל מוכן לחירום.
"אם יש תקלה במערכת בגבול אני אחראי לתקן אותה", הוסיף, "כאשר אני מקבל את ההודעה שהכל תקין וחוזרים לשגרה רק אז אני הולך לישון עם תחושת סיפוק שביצעתי את תפקידי כמו שצריך והגני על מדינת ישראל".
רס"ם הדר מודה למפקדים על ההערכה וההמלצה עליו למצטיין. "תמיד נעים שמעריכים את עשייתך", אמר בצניעות, אני עושה את תפקיד באהבה. מטרתי לדעת כי אזרחי ישראל ישנים בשקט בלילה ויודעים שיש מי ששומר עליהם".