באשכול גליל עמקים יבחרו בקרוב יו"ר חדש שיחליף את אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל לשעבר. בצר לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו שכן רק ראש רשות מכהן יכול לשמש בתפקיד היו"ר.

2 צפייה בגלריה
ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט
ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט
ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט
(צילום: גיל נחושתן)

מי שמועמד להחליף את בצר הוא ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט, שנחשב לאחד מראשי הרשויות הטובים בארץ. לדברי פלוט הוא קיבל פניות ותמיכה ממספר רשויות החברות באשכול להתמודד על התפקיד. "הציעו לי כמה חברים להתמודד ואני שוקל את זה", הגיב פלוט, "בתפקיד הזה אני אצטרך לרוץ לא רק למען העיר שלי אלא גם עבור כולם. אני בודק אם יש לי זמן בשביל זה. אני לא רוצה לקחת תפקיד ולא לעשות בו כלום. אני מבין שיש לי תמיכה של הרבה רשויות. צריך לראות מי עוד רוצה בתפקיד".
ישיבת האשכול הראשונה לאחר הבחירות נקבעה ל-4.6, שלישי, בשעה 10:00. נושאי הישיבה: מינוי מועצה חדשה, בחירת יו"ר וסגן יו"ר וצירוף רמת ישי כחברה באשכול. יש לציין כי התאריך יכול להשתנות.
ראש העיר מגדל העמק יקי בן חיים, שיהיה נציג עירו באשכול, התייחס למועמדות האפשרית של פלוט ואמר: "אם רונן יציג את מועמדותו אתמוך בו. אין ראוי ממנו. אחרי שהזניק את נוף הגליל בכמה רמות למעלה אין לי ספק שהוא יעשה כך גם לאשכול".
בתוך כך, ביום ראשון השבוע אישרה מליאת המועצה האזורית עמק יזרעאל את ההחלטה שהנציגה באשכול תהיה ראשת המועצה שלומית שיחור-רייכמן, שתחליף כאמור את הנציג הנוכחי במועצה בצר. שיחור - רייכמן לא תתמודד על תפקיד היו"ר.

2 צפייה בגלריה
שלומית שיחור רייכמן
שלומית שיחור רייכמן
שלומית שיחור רייכמן
(צילום: דוברות המוא"ז עמק יזרעאל)
קראו גם:

"תפקידה של מליאת האשכול הוא להתוות מדיניות ולאשר את המהלכים והתוכניות במרחב האזורי. למליאה נבחר נציג בכיר אחד מכל רשות", נמסר מהמועצה האזורית עמק יזרעאל, "שלומית שיחור רייכמן, ראשת המועצה, חרטה על דגלה את נושא חיזוק שיתופי הפעולה, הקשרים ההדדיים, איגום המשאבים והחיבורים בין הרשויות השכנות במרחב, כמפתח להצלחה. במקביל, מתגבש פורום ראשי רשויות שמהווה הנהגה אזורית, להתוויית מדיניות באזור כולו וקידום נושאים משותפים, יחד. מטעמים אלה, אך טבעי שראשת המועצה תכהן כנציגתה באשכול. ראשת המועצה נבחרה במליאה כנציגת המועצה באשכול, ברוב מכריע וקיבלה את ברכת הדרך מנציגות ונציגי המליאה".
באשכול חברות כרגע 18 רשויות: אכסאל, מועצה אזורית בוסתאן אלמארג', מועצה אזורית גלבוע, דבוריה, יפיע, כפר כנא, כעבייה טאבש חג'אג'רה, עילוט, מגדל העמק, נצרת, מועצה אזורית מגידו, משהד, נוף הגליל, עין מאהל, עפולה, מועצה אזורית עמק יזרעאל, זרזיר וריינה. אחרי הישיבה הראשונה תצטרף כאמור החברה ה־19 - רמת ישי.





ראשת המוא"ז עמק יזרעאל שלומית שיחור-רייכמן |

ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט
צילום: גיל נחושתן

צילום: דוברות המועצה

יוסי וקנין