יאיר רינגר, ראפר שגדל במרחבי הטבע באלוני אבא, שואב השראה לשירים שלו באופן מעשי. כדי ליצור את הז'אנר הייחודי שלו הוא אפילו הלך לגור בחוות סוסים בדרום.
3 צפייה בגלריה
יאיר רינגר
יאיר רינגר
יאיר רינגר
(צילום: שרון צור)
התוצאה: ז'אנר חדש בארץ של קאנטרי והיפ-הופ ישראלי ביחד - דבר שאף אמן ישראלי לא עשה לפניו. עכשיו הוא מוציא אלבום ראשון בשם 'מקצה לקצה' ומקווה להגיע ללב של כולכם. "המילים שלי הן הכי נוגעות וכנות שיש", הוא מבטיח.

פרשנות מקורית

רינגר, בן 22, לומד בימים אלו לימודי הפקה מוזיקלית ובמקביל עובד כברמן בבית הקפה לנדוור ברמת-ישי. החיבור שלו לעולם מוזיקת הראפ התחיל לפני 4 שנים בסיום לימודי התיכון, ודי מהר הוא הבין שזה מה שהוא רוצה לעשות בחיים.
"רק כשסיימתי תיכון הרגשתי בנוח להתחיל לחשוף את הקליפות ולהראות לאנשים מי אני והוצאתי את השיר הראשון שלי החוצה", הוא מספר, "אני למדתי לבד עם עצמי. יש משהו בראפ שנקרא פלואו – הזרימה של איך שאתה אומר את המילים. הייתי שומע את רביד פלוטניק וטונה, ואת הראפר האמריקאי ג'יי קול. לאט-לאט למדתי וניסיתי לעשות מה שהם עושים. התחברתי לראפ דרך הרבה בני דורי שהתחילו לשמוע ראפ והרבה היפ-הופ ישראלי מחתרתי. כמי שמתגורר באלוני אבא יש לי גם אהבה גדולה לטבע ושאבתי השראה גם מז'אנר הקאנטרי והבלוז ורוק אלטרנטיבי".
את הפרסום הראשון שלו קיבל רינגר מקרבות ראפ שבהם השתתף (באטל ראפ) ולאט-לאט התחיל לצבור תאוצה. "עשיתי הרבה באטל ראפ בכל מיני ליגות. רון נשר ביצע איתי שיר אחרי שהוא שמע על אחד הבאטלים שהשתתפתי בהם".

3 צפייה בגלריה
יאיר רינגר. מכוון לקהל אדיר של אנשים
יאיר רינגר. מכוון לקהל אדיר של אנשים
יאיר רינגר. מכוון לקהל אדיר של אנשים
(צילום: שרון צור)

13 שירי האלבום החדש שהוציא לאור לאחרונה כוללים שילובים ייחודיים של ראפ, קאנטרי והיפ-הופ ישראלי עם פרשנות ייחודית אותה הוא פיתח. "באלבום החדש שילבתי אלמנטים של קאנטרי ומוזיקה אתנית בתוך השירים עצמם במטרה לייצר ז'אנר חדש בארץ של קאנטרי והיפ-הופ ישראלי ביחד. האלבום מתאר את המעבר בסאונד שמשתנה גיאוגרפית. השירים מתחלפים לפי הסאונד מצפון ישראל לדרומה יחד עם התהליך שעברתי כשזו הפרשנות שלי לקאנטרי-היפ-הופ ישראלי: מהשירים הראשונים שמותאמים לדרום הארץ שמאופיין בהשראה מבלוז וקאנטרי, זה ממשיך לשירים שמאפיינים את המרכז שזה יותר פופ ומיינסטרים ועד שירי הצפון: שירים מלנכוליים, עם השראה של מוזיקת אמביינט, ג'אז וצ'יל".
מה הייחודיות שאתה מביא?
"מה שאני עושה הוא שונה מראפרים אחרים בז'אנר; אני הולך את הדרך ושואב השראה עבור המוזיקה שאני מייצר באופן אמיתי ומעשי. הלכתי לגור בחוות סוסים בדרום בשביל לקבל השראה עבור היצירה של הז'אנר הזה ואני עושה קאנטרי-ראפ ישראלי שזה משהו שאף אמן אחר לא עושה".

השראה מהטבע

את ההשראה לשירים הוא מקבל מהחיים עצמם והם עוסקים בחיזוק ובהעצמה אישית. "אני מקבל השראה מבעיות אמיתיות בחיים שלי, להגיד סליחה ולקבל סליחה מטראומות עבר, מיחסים עם המשפחה שלי והחברים ומהכמיהה לאהבה. השירים הם גם על ההתמודדות שהיתה לי בעבר עם דיכאון שהביאה אותי למסקנות מחזקות".
אתה מרגיש בנוח לחשוף את עצמך בשירים?
"כן, עברתי חרדה חברתית ואני חושף אותה כדי להילחם בפחד הזה".
מי קהל היעד שאתה מכוון אליו?
"אמנם מתבקש שהקהל יהיה צעיר מאחר שמדובר בהיפ-הופ אבל אני חושב שבמוזיקה שלי אני מכוון לקהל אדיר של אנשים שרוצים לשמוע מוזיקה בז'אנר שטרם יצא להם לשמוע. אני מזמין אנשים מכל הגילים לשמוע את האלבום הזה".

3 צפייה בגלריה
יאיר רינגר
יאיר רינגר
יאיר רינגר. מחובר לטבע
(צילום: שרון צור)

איך התגובות בינתיים לשירים?
"מדהימות. הוזמנתי כבר לריאיון ברדיו קול הנגב בתוכנית 'בא בהיפ-הופ'. קיבלתי תגובות מההורים שלי, מהחברים ומהמשפחה, אנשים שמנגנים את השירים ברצף. זה ממיס לי את הלב".
מה שמניע את רינגר להמשיך וליצור הוא החלום להגיע עם המוזיקה שלו לקדמת הבמה בישראל. "החלום שלי להופיע על הבמות הכי גדולות, אבל רק בארץ כי אני ציוני פטריוט לפני הכול ויש לי חיבור ענק לאדמה הזו".
איך זה ליצור ולעבוד מהפריפריה באלוני אבא?
"זה משפיע על כל ההסתכלות המוזיקלית שלי. ברגע שאתה מסתובב בין חורשת עצי אלון, מבודד לגמרי מהחברה, כל המיינדסט שלך משתנה בהתאם - בניגוד להסתובבות בין שורות בניינים. כמו שהטבע הוא עירום גם המוח לאט-לאט מתפשט ביצירה הזו".
מבחינת העבודה עצמה זה גם משפיע?
"קשה לי להיות ברמן. אני מאוד אוהב את המקום שאני עובד בו אבל אני דואג להזכיר לעצמי בכל משמרת שאני עושה את זה בשביל המטרה שעליה אני כל-כך חולם. זה מה שנותן לי את הדחיפה".
באחד השירים באלבום עשית דואט עם אחותך שיר.
"כן, היא שואפת להגיע לעולם המשחק דווקא, אבל אני החלטתי לארח אותה בשיר הזה. הכנסתי לשיר גם הקלטה של סבתא שלי שעשיתי בשיחת טלפון".
קראו גם >>>