מאירים את כיכר רבין (רסקו) במרכז העיר טבריה: מיצג תאורה חדשני בשילוב מוזיקה ווידאו ארט יאיר בקרוב את הכיכר. הפרויקט המיוחד נמצא כרגע בשלבי תכנון מוקדמים על ידי קובי רוזנטל וגיל טייכמן שמתמחים בתכנון פרויקטי תאורה מתקדמים והיו אלו שביצעו את מיצג התאורה האור קולית בעיר דוד בירושלים. עלות הפרויקט עומדת על סך 1.2 מיליון שקל שהתקבל ממשרד התיירות.
2 צפייה בגלריה
כיכר רבין בטבריה
כיכר רבין בטבריה
כיכר רבין בטבריה
(צילום: דניאל דדון)
כזכור, לפני כארבע שנים כיכר רבין עברה שדרוג משמעותי. במסגרת השדרוג שבוצע בעלות 6 מיליון שקל, באמצעות החברה הממשלתית לתיירות ובעקבות החלטת ממשלה לסיוע לעידוד התיירות בעיר טבריה, שופצו כל חזיתות המבנים, הוצב ריהוט חדש, הותקנה תאורה והוצבו במרכז הכיכר רהיטי רחוב. אך על אף החזית החדשה של הכיכר, עדיין יש במקום תנועה מעטה של קונים ומבלים ומטרתו של המיזם החדש היא להאיר ולהעיר את הכיכר ולעודד יזמים צעירים לפתוח בה עסקים.
"הרעיון נולד מתוך המקום שיש בכיכר לא מעט חנויות שהן לא מושכרות", אמרה יונית בן יוסף, מנהלת אגף התיירות בעיריית טבריה, "זה מקום מרכזי בעיר עם פונטציאל מאוד גדול. אני רואה את הכיכר כמקום שיכול להפוך למרכז שוקק חיים של מסעדות, ברים ופופ אפים. יש בסמוך לכיכר את אכסניית טבריה שהיא גם מהווה פוטנציאל להרבה מטיילים וצעירים. המופע מיועד גם לתיירים וגם לתושבים. האסטרטגיה התיירותית שלי אומרת שככל שיהיו יותר עסקים תומכי תיירות במרחב התיירותי כך לתייר יהיה יותר כיף להיות כאן ולבלות כאן".
מופע התאורה נמצא כאמור בשלבי תכנון מוקדמים ובקרוב יוחלט על הקונספט שבו הוא יפעל. "מתוכנן שם מיצג של וידאו ארט ולייזרים שעושים תאורת אווירה", מגלה בן יוסף, "מופע התאורה משלב מוזיקה והתמונות מספרות סיפור שקשור לעיר. התאורה תפעל מספר שעות בדומה למזרקת הטיבריום. בימים הקרובים תהיה לנו ישיבה עם המתכננים להחליט על הקונספט, על השעות ועל כמויות המופעים".

2 צפייה בגלריה
בועז יוסף
בועז יוסף
בועז יוסף
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

כיכר רסקו שימשה בשנים האחרונות תחליף לגן העיר והתקיימו בה אירועים עירוניים והופעות כדוגמת הופעות יום העצמאות. כעת עם חזרתו של גן העיר המחודש, התכנון הוא להעביר את האירועים לגן העיר ולפארק ברקו ולהפוך את כיכר רבין למרכז מסחרי שוקק. "המטרה שהמופע יאיר את מרכז העיר ויעיר את העסקים והחנויות מסביב. בעתיד אנחנו לא מתכננים לעשות אירועים בכיכר. האירועים הרבה יותר מוצלחים בפארק ברקו ויהיה לנו את גן העיר לאירועים שנרצה לעשות במרכז העיר".
אחת מהבעיות מהן סובלת כיכר רבין כיום היא במחסור בהצללה ומחסור במקומות חניה קרובים ולדברי בן יוסף גם לזה נמצא פתרון. "לצערי תוכננו בכיכר שלושה עצים והעצים הקיימים לא באמת נותנים שם פתרונות הצללה. בקרוב העצים יגדלו ויעשו צל, כי אין ספק שהעיר צריכה הצללה בפרט בחודשי הקיץ. בנוגע למקומות חניה יש את חניון הרמב"ם שנמצא קרוב מאוד ואת החניון של ביג פאשן ממנו ניתן להגיע בהליכה רגלית קצרה".