יו"ר 'יד לבנים' בעפולה ניסים אוחיון (72) פרש השבוע מתפקידו לאחר יותר מ- 17 שנות התנדבות להנצחת חללי מערכות ישראל וטיפול במשפחותיהם בעפולה ויישובי הסביבה.
2 צפייה בגלריה
אירוע הפרידה מניסים אוחיון
אירוע הפרידה מניסים אוחיון
אירוע הפרידה מניסים אוחיון
(צילום: דוברות עיריית עפולה)
אוחיון ששכל את בנו משה ז"ל בשנת 1995 בקרב במוצב ריחן, ברצועת הביטחון בדרום לבנון, הקדיש במסגרת תפקידו כיו"ר הבית שעות ארוכות מדי יום למען הבית ולמען המשפחות כדי להנציח את הבנים והבנות שבמותם ציוו לנו חיים.
מהעירייה נמסר כי במהלך כהונתו אוחיון הכניס לבית 'יד לבנים' חיים ופעילות יומיומית ובין היתר נהנו המשפחות מחוגים, טיולים ונופשונים, הרצאות, פעילויות בחגים ואירועים שונים לאורך השנה. כמו כן נוסדו במהלך כהונתו מיזמים רבים וביניהם 'זוכרים ויוצרים' בשיתוף אמנים מקומיים וכן המיזם החינוכי 'מיזם הזיכרון', שיסד ראש העיר אבי אלקבץ בשיתוף ניסים אוחיון והמשפחות השכולות במסגרתו תלמידי כיתות י' מכל בתי הספר בעיר מבקרים בבית יד לבנים, לומדים את סיפור חייהם של החללים בני העיר, נפגשים עם המשפחות השכולות ולומדים על משמעות בית 'יד לבנים'.
לרגל פרישתו של אוחיון נערך לכבודו טקס פרידה. "לאחר התלבטות ארוכה החלטתי לפרוש. הקדשתי את עצמי יום יום למען הנצחת הנופלים והטיפול במשפחות", אמר אוחיון בטקס, "הגיע הזמן ליהנות עם הנכדים, לנוח ולהגשים חלומות. אני נפרד בגאווה ובסיפוק מהעשייה. לאורך השנים ביצעתי את תפקידי בהתנדבות ומתוך תחושת שליחות ואמונה. תודה לראש העיר אבי אלקבץ, רב העיר שמואל דוד, יו"ר יד לבנים הארצי אלי בן שם וצוותו, לרכזת הבית אילנית שטרית, לאגפי העירייה חינוך, קהילה ותרבות, רשת המתנ"סים, צוות בית המוזיקה ולכל מי ששיתף פעולה ותרם מזמנו לטובת הבית לאורך השנים".
2 צפייה בגלריה
ניסים אוחיון
ניסים אוחיון
ניסים אוחיון
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
ראש העיר אבי אלקבץ שנפרד מאוחיון העניק לו במהלך הטקס תעודה הוקרה ושי מרגש החרוט על חדר ההנצחה המרגש הממוקם בלב הבית. "בשם העיר עפולה ותושביה אני מודה לניסים היקר על תרומה ונתינה ארוכת שנים ומאחל הצלחה בתפקיד לאלי ימין", אמר אלקבץ.
את ניסים יחליף אלי ימין אח שכול שאיבד את אחותו כרמלה ימין ז"ל שנפלה בעת מילוי תפקידה בשנת 1974. ימין שהיה פעיל רבות בשנים האחרונות בבית יד לבנים, נבחר לפני כשנתיים כחבר בוועד הנבחר, שבחר בו פה אחד למחליפו של אוחיון מיד עם ההודעה על עזיבתו.
לאחר פרישתו של אוחיון אמר ימין: "אני מבקש להודות מעומק הלב לניסים על נתינה ולב רחב במשך שנים ארוכות לטובת הנצחת הבנים והבנות של העיר עפולה והטיפול במשפחות השכולות".