ועדת השמות הממשלתית אישרה את השם מיטל ליישוב החדש שמקימה המועצה האזורית עמק המעיינות יחד עם החטיבה להתיישבות, משרד השיכון וקרן קימת לישראל.
2 צפייה בגלריה
היישוב מיטל
היישוב מיטל
היישוב מיטל
(הדמיה: אדריכל אילן אייזן)
במכתבו לוועדת השמות כתב יורם קרין – ראש המועצה האזורית עמק המעיינות: "אנו פועלים לחיזוק ההתיישבות בעמק ובסמוך ליישובי ההר-מירב ומעלה גלבוע. בעקבות הקמת שכונת 'שלפים' בין קיבוץ שלוחות לקיבוץ רשפים (קהילה מעורבת המבוססת על גווני היהדות השונים) נוצר ביקוש גדול להקמת ישוב מעורב לדתיים וחילוניים, ובשנת 2014 החלה המועצה האזורית לפעול להקמת היעשוב החדש על ההר. יש לציין כי מעבר למשמעות המיוחדת של השם מיטל, המועצה רואה בשינוי השם צורך מהותי לאפשר ליישוב החדש למצב את עצמו באופן עצמאי מכפר הנגמלים מלכישוע, ולבנות זהות יישובית, קהילתית ייחודית משלו.
"אנו מתרגשים ושמחים עם הקמת יישוב וקהילה חדשים בעמק המעיינות", הוסיף קרין, "לכן אנחנו מבקשים ופונים בזאת לוועדת השמות הממשלתית בבקשה לשנות את שמו של היישוב מלכישוע לשם 'מיטל', כאשר כפר הנגמלים ימשיך להחזיק בשמו בנפרד מהיישוב".

2 צפייה בגלריה
היישוב מיטל
היישוב מיטל
היישוב מיטל
(צילום: דוברות המוא"ז עמק המעיינות)
קראו גם >>>
היישוב החדש יכלול בעתיד 270 משפחות, וכבר כעת גרות בשכונה הזמנית 14 משפחות שעלו על הקרקע בקיץ 2020 ומצפות לבניית ביתן החדש על ההר תוך כדי שצופים בעבודות הפיתוח המתרחשות בשטח.
גרעין המשפחות מגובש ומלווה את תהליך הקמת הישוב מתחילתו, ולאחרונה אף התקיים תהליך בחירת המגרשים ביישוב.
השם 'מיטל', נולד מתוך חיבור לקינת דוד, הקינה שנשא דוד על שאול ויהונתן לאחר מותם בקרב מול הפלשתים שנערך על הר הגלבוע. בדומה לשם היישוב 'מירב' הסמוך, השם מיטל נועד לבטא משמעות נגדית לקללת דוד את הגלבוע: "הרי בגלבוע, אל טל ואל מטר עליכם..." (שמואל ב‘, פרק א‘). שם זה מבטא קריאה לשפע של מים, צמיחה והתחדשות על הגלבוע, כיאה להקמת יישוב חדש על ההר.
כפר הנגמלים מלכישוע – אשר הוקם בשנת 1976 כהיאחזות נח"ל יהפוך מישוב מוסדי למוסד הממוקם בשטחו של הישוב החדש וימשיך לעשות את מלאכת הקודש ומתן המענה בטיפול לנגמלים מסמים ואלכוהול.