ביום חמישי הקרוב ייערך טקס סיום קורס טיס מספר 186 בבסיס חיל-האוויר בחצרים ובו יוענקו כנפי טיסה לבוגרי ובוגרות הקורס. את קורס הטיס יסיימו השנה 33 צוערים וצוערות, מתוכם שתי נשים ו-31 גברים, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה.
5 צפייה בגלריה
ארבעת המופלאים מעמק יזרעאל
ארבעת המופלאים מעמק יזרעאל
ארבעת המופלאים מעמק יזרעאל
(צילום: דובר צה"ל)
מבין מסיימי הקורס ארבעה בני עמק יזרעאל - שלושה גברים ואישה אחת. זו הפעם הראשונה מזה שנים שאחת בין מסיימי הקורס היא בת עמק יזרעאל.
המסדר הנוכחי נערך בסימן 75 שנות לוחמה אווירית ועוצמה ישראלית. כנהוג, בטקס יתקיים מפגן אווירי מרשים עם מגוון כלי הטיס של חיל-האוויר. הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המטה הכללי, מפקד חיל האוויר, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים.

5 צפייה בגלריה
סגן ג'
סגן ג'
סגן ג'
(צילום: דובר צה"ל)

ארבעת מסיימי הקורס מעמק יזעאל הם: סגן א' בן 21, שמסיים את הקורס במגמת מסוקים; סגן ר' בן 22, שמסיים את הקורס במגמת מסוקים; סגן ע' בן 22, שמסיים את הקורס במגמת מסוקים; סגן ג' בת 22, שמסיימת את כנווטת תובלה.
סגן ג' מספרת על הקורס: "הניווט המסכם היה רגע משמעותי עבורי, לעולם לא חשבתי שאצליח לנווט לבד 30 קילומטר בלילה, בקור צפונית לרמון וזה נתן לי תחושת מסוגלות מטורפת. כל משימה היא אפשרית בעזרת השקעה והתמדה. הקורס היה מאתגר, ארוך ובעיקר פיתח וביגר אותי, לוקחת מפה חברים לכל החיים".

5 צפייה בגלריה
סגן א'
סגן א'
סגן א'
(צילום: דובר צה"ל)

סגן ר' מספר על הקורס: "לא חלמתי להיות טייס, רציתי להיות חלק מצוות לוחמים, שהתקבלתי לקורס טיס הבנתי שזו הזדמנות שאני לא יכול לפספס. כבר מהגיוס ראיתי שאני במוקף באנשים טובים שאני מעריך ויכול ללמוד מהם ולסמוך עליהם, בנוסף גיליתי שהעולם האווירי והטיסה מושכים אותי, המוטיבציה שלי גדלה ואני שמח על המקום בו אני נמצא. במהלך הקורס השתנתי והתבגרתי, הכרתי חברים לכל החיים וזכיתי ללמוד מקצוע מדהים, ועכשיו זו רק ההתחלה".

5 צפייה בגלריה
סגן ע'
סגן ע'
סגן ע'
(צילום: דובר צה"ל)

סגן ע' מסכם את הקורס: "מהרגע שהתגייסתי ידעתי שאני רוצה להיות טייס, בשלב הראשוני, להיות באוויר ולראות את כל הארץ מלמעלה הייתה תחושה מטורפת. בהתחלה כששובצתי במגמת מסוקים התבאסתי, אבל לאט לאט הבנתי מה עושים והיום אני אסיר תודה על זה שאני במגמת מסוקים. הקורס היה קצר וקולע בלי החלק של הקצר, עברו 3 שנים בלי לשים לב".

5 צפייה בגלריה
סגן ר'
סגן ר'
סגן ר'
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם:

סגן א' מסכם את תקופה הקורס ואמר: "בסוף השלב הראשוני, הבנתי את החשיבות והייחודיות של מה שצריך פה, הבנתי שזה מה שמעניין אותי ושזה מה שאני רוצה לעשות. יש פה חברים טובים, אחד למען השני, האווירה במגמה טובה, אני שמח ששובצתי במגמה הזו. הקורס היה אירוע בונה, חוויה מאוד קשה, מורכבת מהמון סוגים של חוויות וקשיים, אתה כל הזמן נמצא בסביבת אנשים שאתה לומד מהם המון, כמות האחריות שיש לך היא עצומה".