תלמידי כפר הנוער נווה עמיאל במושב שדה יעקב שבמועצה האזורית עמק יזרעאל לומדים השנה בתוכנית ייחודית המשלבת לימודי רכיבה על סוסים ואופניים לצד לימודי בגרות. לאחרונה פתח כפר הנוער את שעריו לתושבי העמק שיכולים לקחת שיעורי רכיבה אותם התלמידים מעבירים.
1 צפייה בגלריה
דינה בר־חמא
דינה בר־חמא
דינה בר־חמא
(צילום: שרון צור)
כפר הנוער נווה עמיאל הוא כפר דתי חינוכי-טיפולי לנערים מכיתה ט'-י"ב. דינה בר־חמא מנהלת תחום מעו"ף (מנהיגות, עוצמות ופיתוח) בכפר הנוער, סיפרה השבוע על התוכנית שתורמת לתלמידים ומובילה אותם להצלחה.
"כדי לגדל דור עתיד עם יכולת להיות מבוגרים משמעותיים ולהקים משפחות, צריך לייצר כמה שיותר חוויות הצלחה ומשמעות בשנות התיכון", אמרה בר-חמא, "לכן פיתחנו בכפר תחום שלם של תוכניות שפועלות בשגרת החיים של הנערים בכפר לאורך שעות היום. האורווה בכפר הנוער היא חלק מהדבר הזה והיא כלי שמפגיש את הנער עם היכולת שלו לווסת רגשות ולהיות במקום משמעותי ולחוות הצלחה, כמו גם היכולת לצאת מעצמו ולהצליח לראות מה הסוס מרגיש. הסוס הוא חיה מאוד עדינה; אם אתה מזויף או מפחד, הסוס מרגיש את זה".
חניכי כפר הנוער עוברים קורס יוקרתי של לימודי רכיבה ויוצאים בסיום השנה עם תעודה מקצועית של מדריכי רכיבה שמאפשרת להם לעסוק בזה כמקצוע לחיים. הנערים עושים את הסטאז' שלהם על החניכים בכפר וגם על ילדים שמגיעים מבחוץ ללמוד בבית הספר לרכיבה.
"לאחרונה פרסמנו שהאורווה פתחה את שעריה לתושבי העמק שיכולים לבוא וללמוד שיעורי רכיבה", אומרת בר־חמא, "בשביל הנערים זו הזדמנות להשתמש בכוחות שלהם כדי לתת לחברה. אלו נערים שהיו רגילים להיות במקום יותר נזקק ומקבל ועכשיו הם במקום הנותן".
קראו גם >>>
איך התחושות של הנערים לגבי התוכנית?
"הם מרגישים את תחושת המשמעות, זו תחושה של חוויית הצלחה שהיא מעבר לחוויית הצלחה רגילה. הם גם מבינים שיש להם כלי בידיים שיכול להיות מועיל וללמד אחרים. בשביל חלק מהנערים זו חוויה ראשונית בחיים שלהם בגיל 17-16. יש ילדים שאחרי חודש-חודשיים באורווה הם ממש גובהים פיזית. רואים עליהם שמשהו בהם מזדקף כי יש שינוי בנפש שמשפיע גם על המראה החיצוני".