מאות תושבי אזור יקנעם עילית והמועצה האזורית מגידו, הפגינו היום (חמשי) אחר הצהריים בכניסה למושב אליקים וחוסמים את כביש 672 צומת אליקים זאת באמצעות שלטים, צמיגים וכלים חקלאיים, במטרה למנוע את העברת שטחי הטבע והחקלאות באזור ליקנעם עילית.
2 צפייה בגלריה
חוסמים את כביש 672
חוסמים את כביש 672
חוסמים את כביש 672
(צילום: פרטי)
מהמאבק נמסר כי שטחים אלו מהווים פנינות טבע ירוקות אשר אם יסופחו ליקנעם עלית ישמשו שטחים לבניית אלפי יחידות דיור שלצד הרס הטבע יחסלו את פרנסתם של עשרות מחקלאי האזור ויגרמו לחיסול המושבים עין העמק ואליקים כישובים כפריים וחקלאים.
"אנחנו דורשים את התערבותה של שרת הפנים, איילת שקד שצפויה להגיע לאזור בשבוע הבא למען הצלת הטבע החקלאות והמושבים", אמרו המפגינים, "אנחנו מבקשים ממנה שתמנע את העברת השטחים ליקנעם עילית לטובת מפלצות נדל"ן, בעיקר על רקע העובדה שעיריית יקנעם עילית מסרבת להשתמש בעתודות הקרקע הקיימות כבר היום בשטחה".
2 צפייה בגלריה
חוסמים את כביש 672
חוסמים את כביש 672
חוסמים את כביש 672
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
איציק חולבסקי, ראש מועצת מגידו: "חמש שנים אני מוביל את המאבק הנחוש שמגיע בקרוב לאחד משיאיו החשובים. מ.א מגידו לא תאפשר פגיעה בעמק השלום, באליקים ובעין העמק. מאות המפגינים שהגיעו בגשם וסערה משקפים את הנחישות, הלכידות והמחויבות של תושבי האזור למנוע את סיפוח עמק השלום ושטחי אליקים ועין העמק ליקנעם עילית. נמשיך בכל הדרכים להיאבק על מטרה צודקת מאין כמוה".