חטיבת הצנחנים הסדירה מחליפה מח"ט: אל"ם יואב ברונר, תושב אחד היישובים בעמק יזרעאל, מסיים מחר (שלישי) את הפיקוד על החטיבה האדומה אחרי כמעט שנתיים בתפקיד.
2 צפייה בגלריה
אלוף-משנה יואב ברונר
אלוף-משנה יואב ברונר
אלוף-משנה יואב ברונר
(צילום: דובר צה"ל)
אל"ם ברונר נכנס לתפקיד מח"ט הצנחנים ב-13 באוקטובר 2021 עם משימה ברורה להביא את החטיבה ליכולת גבוהה של מבצעיות ומקצועיות לקראת כול אתגר שיגיע ואכן, לאחר גל הפיגועים שפקד את המדינה בתחילת מרץ 2022 הוביל אל"ם ברונר את החטיבה במבצע שובר גלים.
במהלך מבצע שובר גלים פעלה חטיבת הצנחנים ביהודה ושומרון במשך חודשים רבים והציגה יכולות גבוהות של ביצוע הן במשימות השוטפות והן בפעילויות של מעצרי מחבלים, תפיסת אמל"ח, מארבים ופעולות נוספות.
במהלך המבצע הגדודים 101 ו-202 תפסו את גזרת שכם – הגזרה ה'החמה' והמורכבת ביהודה ושומרון, ומנעו פיגועים רבים בגזרה ואף הפחיתו את רמת האלימות באזור.
כמו כן השתתפה חטיבת הצנחנים תחת פיקודו של אל"ם ברונר בתרגיל 'מעבר לאופק' בקפריסין – אחד התרגילים הגדולים שביצע צה"ל בשילוב כוחות רבים שדימה לחימה בעומק שטח אויב. הצנחנים זכו לשבחים רבים והערכה גדולה על תפקודם בתרגיל.
אל"ם ברונר פיקד על חטיבת הצנחנים תחת כובד אחריות גדולה ותחת הערך של להיות ראשון זה מחייב – ומבחינתו כחטיבת חי"ר מובילה הדרישות שלו היו גבוהות מאוד ומדויקות. לפיכך, מעבר לפעילויות המבצעיות הוא גם הקפיד והתעקש שהקצינים והלוחמים יובילו גם באימונים ואכן תחתיו חטיבת הצנחנים ניצחה בבוחן הכשירות זו השנה הרביעית ברציפות, מבין כל חטיבות החי"ר.
"הוא החזיק את כולם קצר. הוא דרש שנהיה צנחנים", סיפר לוחם וותיק מאחד הגדודים, "הוא פיקד על החטיבה בקפדנות וביסודיות. הוא חפר למג"דים שלא יהיו טעויות. כולנו ראינו בו קודם כל לוחם. השתתפתי באחת מאליפויות צה"ל והוא בא לראות אותנו וראינו כמה היה לו חשוב ואכפת איך אנחנו מייצגים את החטיבה. פשוט מח"ט תותח".
קצין בכיר שנשאל על הקדנציה של אל"ם ברונר כמח"ט הצנחנים ענה בשתי מילים: "קצין מעולה".

2 צפייה בגלריה
אלוף-משנה יואב ברונר עם מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס
אלוף-משנה יואב ברונר עם מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס
אלוף-משנה יואב ברונר עם מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם:

לצד כל זה אל"ם ברונר גם הבין את המשמעות הציבורית והקהילתית כמי שעומד בראש חטיבת הצנחנים. אחד הרגעים המרגשים בכהונתו היה כשהגיע לבקר בחג חנוכה האחרון את עוזי אילת ז"ל מקיבוץ בית השיטה, אחד מאגדות הצנחנים, שהיה אז על ערש דווי והדליק איתו נר חמישי.
את אל"ם ברונר יחליף מחר (שלישי) בטקס רשמי אל"ם עמי ביטון, שהחל את דרכו בחטיבת הצנחנים כלוחם בגדוד 101.