בשורה תחבורתית משמעותית לתושבי נוף הגליל: לאחרונה החל משרד התחבורה לתכנן את כביש עוקף משהד-כפר כנא, כלומר, כביש חדש שיוביל מהעיר למחלף גולני וזאת מבלי שיעבור דרך שני הכפרים שהתנועה בהם עמוסה.
2 צפייה בגלריה
כביש 79. דרישה למצלמות מהירות
כביש 79. דרישה למצלמות מהירות
כביש 79. חלק מהתוואי
(צילום: יוסי וקנין)

מאז שהוקמה העיר היציאה ממנה לכיוון טבריה והגליל העליון היא דרך הכפרים כפר כנא ומשהד. מדובר בכביש עם מסלול אחד לכל כיוון, שברוב שעות היום הוא עמוס ובשעות מסוימות אף פקוק. כלומר הנגישות לעיר ממנה ואליה גרמה להרבה תלונות בקרב התושבים.
במשך הרבה שנים עלתה וירדה האופציה של סלילית כביש עוקף כפר כנא שייצא מאזור שכונת הר יונה, יעבור דרך יערות בית קשת ומשם יתחבר לכביש 79 ומשם למחלף גולני. מאז שראש העיר רונן פלוט נבחר הוא החל לעסוק בסוגיה הזו וגם הוא תחילה חזר לאופציה של סלילת כביש שייצא מאזור הר יונה.
לפני כמה חודשים ערך פלוט חשיבה מחודשת לגבי מציאת פתרון ליציאה מהעיר לכיוון מחלף גולני ואחרי בחינה של כל הנושא נבחר תוואי חדש: כמה מאות מטרים אחרי כיכר ריינה לכיוון חיפה, על כביש 79, יתחבר כביש לכיוון מערב, שיתחבר לאזור תעשייה ציפורית ומשם יתחבר לכביש 79. זה התוואי החדש של הכביש שיעקוף את הציר העובר במשהד וכפר כנא, שתכנונו כבר החל במשרד התחבורה.
"דיברו המון וגם הבטיחו שנים כביש עוקף כפר כנא והנה זה סוף סוף קורה", אמר פלוט, "כשבחנתי את התוכנית הראשונה לכביש עוקף כפר כנא התברר לי שהתוואי שלו עובר בקרקעות פרטיות. כדי לבנות דבר כזה צריך לפחות 10-15 שנה עד שמסיימים עם ההתנהלות בבתי המשפט. לכן החלטנו על פתרון אחר: כביש שיתחבר מכיכר ריינה לציפורית ומשם לכביש 79. הכביש הזה יחסוך גם הרבה כסף והוא צפוי להיכנס לתוכנית החומש הקרובה של משרד התחבורה".

2 צפייה בגלריה
ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט
ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט
ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט
(צילום: גיל נחושתן)
קראו גם:

אז אחרי שנים של סבל סוף סוף נמצא הפתרון שיקל על הנגישות לעיר מכיוון מחלף גולני ואל מחלף גולני. בתוך כך יש לציין כי פלוט פתר לפני כמה חודשים את הנגישות לעיר לכיוון דרום, כשמשרד התחבורה החל בסלילת כביש עוקף כיכר המוסכים. מכיכר מגן דוד, שנמצאת בין צומת אצטדיון הכדורגל לכיכר הכניסה למתחם עופר סנטר, ייסלל כביש שיתחבר לכביש 60, קצת לפני הכניסה למנהרות.