עיריית נוף הגליל החלה לקדם בתקופה האחרונה פרויקט דגל חדש - הריסת היכל התרבות על שם גורדון וברקוביץ' או בשמו המוכר יותר מתנ"ס ברקוביץ והקמת היכל תרבות חדש ומודרני שיענה על הסטנדרטים של שנות ה־2000.
2 צפייה בגלריה
מתנ"ס ע"ש גורדון וברקוביץ היום
מתנ"ס ע"ש גורדון וברקוביץ היום
מתנ"ס ע"ש גורדון וברקוביץ היום
(צילום: יוסי וקנין)
ראש העיר רונן פלוט, האיש שייזכר בדפי ההיסטוריה של העיר כאבי התחדשותה של נוף הגליל, החל כבר בגיוס משאבים על מנת שבתוך כשנתיים יתחילו העבודות.

לא שדרוג

מאז נבחר פלוט לראשות העיר הוא שם בסדר העדיפויות שלו לחדש את העיר בכל התחומים לרבות בתחום המבנים הציבוריים. ולפיכך, במסגרת תכנית ההתחדשות העירונית העירייה חידשה בשנים האחרונות את כל המבנים הציבוריים הישנים שסבלו מהזנחה, כשחלקם אף עמדו נטושים במשך שנים רבות. כך למשל, העירייה הקימה מחדש את מבנה הבריכה המחוממת ומרכז הספורט וחידשה את מרכז רסקו, בית לבון שהפך לבית המצוינות, מרכז קהילתי יקינטון שהפך למרכז פנאי וספורט, אצטדיון גרין שהותאם לליגת העל והקימה פארק עירוני חדש - נופארק.
המבנה של מתנ"ס ברקוביץ', בראשית דרכו נקרא כך, אמור היה על פי תכנית ההתחדשות לעבור גם הוא שיפוץ יסודי, אלא שבמהלך הבדיקות ההנדסיות גברה המסקנה כי אין טעם להשקיע עשרות מיליונים בשיפוץ המבנה הישן אלא עדיף, גם בהיבט הכללי וגם בהיבט העירוני, להרוס את המבנה הישן ולהקים במקומו חדש.
"מרכז התרבות ברקוביץ' הוקם לפני למעלה מ–35 שנה, מה שהיה נכון אז, לא נכון להיום לא רק באיכות המבנה הפיזי אלא גם בפונקציות השונות של המבנה על כל האולמות שבו והחללים", מסר גורם בעירייה וציין כי לאחר בדיקה מקיפה החליט ראש העיר פלוט לקדם פרויקט הקמת מרכז חדש שיחליף את ברקוביץ'.

2 צפייה בגלריה
רונן פלוט
רונן פלוט
ראש העיר רונן פלוט
(צילום: שרון צור)

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי השבוע הציג ראש העיר את הפרויקט באופן כללי ואמר כי הגיע הזמן שלתושבי נוף הגליל יהיה מרכז תרבות מודרני וחדש.
מי שמכיר את ראש העיר פלוט יודע כי אלמלא היה לפרויקט אופק היתכנות ממשי הוא לא היה מוצג בכלל בישיבת המועצה. "ראש העיר פלוט לא אוהב בלשון המעטה להציג פרויקטים שנמצאים בשלב תכנון ראשוני", מסר הגורם בעירייה

במה מפוארת

עם זאת הפרויקט לא יכול היה להישמר יותר בסוד הואיל והעירייה יצאה לפני כחודשיים במכרז תחרות אדריכלים לתכנון הפרויקט. ככל הידוע שבעה אדריכלים, מטובי האדריכלים בישראל, ניגשו לתחרות והציגו תרשימים מרהיבים.
טרם נבחר אדריכל, אולם העירייה מתקדמת עם הפרויקט בערוץ גיוס הכספים על ידי ראש העיר. הפרויקט נאמד בכ־100 מיליון שקלים, סכום כסף לא מבוטל אולם פלוט הוכיח כי ביכולתו לגייס סכומים בהיקפים שכאלה לאחר שגייס כ־50 מיליון שקלים להקמת נופארק.
היכל התרבות החדש מתוכנן על פי סטנדרטים בינלאומיים תוך הקפדה ודקדוק על כל פרט, מרמת נוחות ההגעה למקום, דרך חניון ההיכל, הבמה הגדולה והמפוארת, מושבים יוקרתיים וייחודיים, מערכת האקוסטיקה המתקדמת בעולם, בתי קפה במתחם וכמובן, מיטב ההצגות, המופעים וההפקות המובילות מכל התיאטראות בארץ.

קראו גם:

ההיכל מתוכנן בגישה של מגוון שימושים ומעבר להצגות ומופעים מתוכננים בו גם הצגת תערוכות בתחומי אמנות שונים, אירוח של אירועים קהילתיים שונים, כנסים וימי עיון לחברות ועוד. כמו כן, במרכז יפעלו סדנאות שונות לפיתוח תחומי היצירה והאומנות לסוגיהם, ברמה המקומית וברמה העירונית.
אחרי שיוקם היכל התרבות החדש יצטרכו בעירייה לבחון מחדש את שם המקום. על פי גורם בעירייה לא בהכרח שימשיך להיקרא על שם גורדון וברקוביץ'.

מיקום אסטרטגי

מתנ"ס ברקוביץ נחנך בתחילת שנות ה־80 והיה באותה העת אחד המבנים החדשים והייחודים בצפון. האולם בתוכו היה חדיש ומתקדם ושימש בשנותיו הראשונות גם כבית קולנוע - נוסף לקולנוע נורית שבמרכז רסקו שהיה כבר בסוף דרכו - בו הוקרנו מיטב הסרטים החדשים של אותה תקופה.
כמו כן נערכו במקום הופעות, מופעים ומופעי סיום של בתי ספר. כמו כן במקום רוכזו כל החוגים שהיו בעת ההיא בעיר - מספורט ועד אמונות. בקומת המקלט פעל מועדון לפיתוח גוף ולימים גם הספרייה העירונית עברה אליו מבית ספר חרמון.
מתנ"ס ברקוביץ, שלימים נקרא היכל התרבות על שם גורדון וברקוביץ', ממוקם באזור הכי משמעותי של העיר בו נמצאים כל המוסדות החשובים בעיר. מדובר במתחם שכולל את הרחובות דרך אריאל שרון, דרך מנחם אריאב ודרך הציונות. באזור נמצאים כאמור מתנ"ס ברקוביץ, המכללה הטכנולוגית נוף הגליל וצמוד אליה נבנה בימים אלה פרויקט ענק של חברת בסט 'שער העיר', פרקליטות מחוז צפון, בניין העירייה, מטה מרחב העמקים של המשטרה, מרכז עסקים וקרית הממשלה.