תאגיד ההייטק הבינלאומי KLA נתבשר ערב יום הכיפורים על החלטת מינהל אזורי התעשייה במשרד הכלכלה להמליץ לרשות מקרקעי ישראל על הקצאת קרקע בשטח ענק, שמתקרב ל־70 דונם, לצורך הקמת מפעל הייטק חדש בפארק התעשייה 'ציפורית' של נוף הגליל.
1 צפייה בגלריה
אזור התעשייה ציפורית
אזור התעשייה ציפורית
אזור התעשייה ציפורית
(צילום: ארכיון עיריית נוף הגליל)
גורם בעירייה סיפר כי מדובר במפעל ענק שצפוי להעסיק מעל 2,000 עובדים. בהודעה מטעם משרד הכלכלה צוין כי מטרת ההקצאה הינה לטובת פיתוח וייצור ציוד מטרולוגי לבקרת תהליכים בתעשיית המוליכים למחצה (סמיקונדקטור) והמיקרו – אלקטרוניקה וכן ייצור של מערכות מטרולוגיה אופטית מתקדמות. הגורם המפתח והגובה את הוצאות הפיתוח בגין הקמת המפעל הוא משרד הכלכלה.
תאגיד KLA נכנס לישראל ב-1986 וב-2019 רכש את אורבוטק הישראלית. התאגיד פועל כיום בעיקר במגדל העמק. בשל התרחבות פעילותו מתוכננת הקמת המפעל הענק בנוף הגליל. יצוין כי החברה נמצאת בשנים האחרונות במגמת עלייה ורווח עקבי. החברה נסחרת בנאסד"ק ובשנת 2021 דיווחה על רווח של 2.08 מיליארד דולר, המהווה גידול של 70%.
עוד ציינו בעירייה כי KLA מעסיק למעלה מ- 1,500 עובדים בישראל ולעומת מפעלי הייטק אחרים שנמצאים בתקופה זו במשבר הוא מגיע לשיאים חדשים של צמיחה.

קראו גם:

"הקמת המרכז הראשי בנוף הגליל יהווה שיא נוסף וזאת לאחר שהתקבלה KLA למועדון האקסקלוסיבי של ה-Fortune 500. מבחינת נוף הגליל מדובר בגיים צ'יינג'ר שיהפוך את קריית ההייטק המוקמת בציפורית לגדולה בצפון. בקריה כבר פועלים כעת חברות ההייטק סימס, סולאדג' וסימטל", אמרו בעירייה.