בקיבוץ הסוללים יוקם מרכז תעסוקה אזורי וטיפול במרחבים לבוגרים.ות מיוחדים.ות עם מוגבלויות. בטקס הנחת אבן הפינה השתתף מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ, ראשי רשויות ונכבדים נוספים.
1 צפייה בגלריה
טקס הנחת אבן הפינה למקום
טקס הנחת אבן הפינה למקום
טקס הנחת אבן הפינה למקום
(צילום: שאול רחמים)

אשכול הגליל והעמקים, בשיתוף מועצה אזורית עמק יזרעאל, וחברת א.ד.נ.מ (זכיינית האשכול להפעלת רצף מענים שיקומיים ותעסוקתיים לבוגרים עם מוגבלות), רקמו יחד את הפרויקט הייחודי שייתן מענה לטיפול יומי עבור תושבים בוגרים עם מוגבלויות ברחבי האשכול.
תושבי המועצות נהנים משרותי תעסוקה ושיקום במרכזים שונים בתחומן ובסביבותיהן, אך הצורך בהקמת מענה לטיפול יומי נוסף ניכר בכל האזור, הן מכיוון שהמרכזים הקיימים בתפוסה מלאה והן בשל הוצאות הסעים הגבוהות לקבלת טיפול הרחק מהאזור.
מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ, אשר התמיכה בפיתוח וצמיחת האשכולות האזוריים היא אחת מאבני הדרך של משרד הפנים, ברך על הפרויקט ועל שיתופי הפעולה של הרשויות באשכול וציין בדבריו בטקס כי "האירוע משלב שני אירועים שאני מאוד מאמין בהם: אשכולות והסיוע לאנשים ונשים עם מוגבלויות".
בפרויקט מורכב זה אוחדו כוחות, משאבים ותקציבים בתכלול של אשכול הגליל והעמקים ובשותפות של משרד הפנים ומשרד הרווחה, קרן שלם, קרנות הביטוח הלאומי, מ.א עמק יזרעאל וקיבוץ הסוללים.
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל ויו"ר האשכול אייל בצר הדגיש את חשיבותו של מרכז זה ואת חשיבות השותפות והאחריות החברתית כלפי האוכלוסיה. חברה נבחנת בחוליות הפחות חזקות שלה ואם לא נחזק אותן החברה הזו לא תחזיק", אמר בצר, "המקום הזה הוא מרכז האשכול, מרכז העמק ומרכז היישוב".

קראו גם:

לצורך הקמת פרויקט 'מרחבים' אזורי בקיבוץ הסוללים - אותר מבנה לשיפוץ, הממוקם במרכז הקיבוץ, בסמוך לגן המשחקים הציבורי ולמכולת הקיבוץ, המתאים להקמת מרכז יום טיפולי.
המרכז עתיד לתת מענה לכ-20 מקבלי שירות בוגרים בעלי מוגבלויות (מש"ה, שיקום, אוטיזם), המתגוררים בקהילה ברחבי מועצה אזורית עמק יזרעאל ובשאר רשויות האשכול. בשיתוף פעולה עם האגודה החקלאית 'קיבוץ הסוללים', אותרו מספר מוקדים תעסוקתיים בהם יוכלו המשתתפים להשתלב, כחלק מהשתלבותם בקהילת הקיבוץ וכחלק מהכשרתם לעולם התעסוקה: מכולת הקיבוץ, כיתות גני הילדים, עגלת הקפה 79 בצומת קיבוץ הסוללים, גינון קהילתי, פעילות ליד הנחל וייצור דבש.
בנוסף, לאור השיח הפורה עם השותפים (בטל"א וקרן שלם) נפתחו השנה (2024) קולות קוראים אלו לכל האשכולות בארץ תוך פריצת דרך משמעותית עבור הרשויות ותפקידו של האשכול כערך המוסף בתחום המוגבלויות.