מחלקת התרבות של המועצה האזורית עמק יזרעאל, שבראשה עומדת רחלי אבידוב ממושב נהלל, פרסמה את רשימת המופעים והאירועים של פסטיבל חלב ודבש שיתקיים בתאריכים 18/5-27/5/2023. על הניהול האומנתי אחראית מאיה פוגל.
2 צפייה בגלריה
חגיגה יזרעאלית
חגיגה יזרעאלית
חגיגה יזרעאלית
(צילום: שרון צור)
"פסטיבל חלב ודבש שמתקיים מדי שנה משתלב בעונה יפהפייה בעמק - הטבע חוגג ואיתו כל העמק. זו זכות גדולה להוביל את השפע המסחרר הזה", אמרה רחלי אבידוב, מנהלת מחלקת התרבות במועצה.
הפסטיבל, שמציין השנה יום הולדת 22, הוא אירוע התרבות הגדול והמשמעותי של העמק והאזור כולו, שמדי שנה מושך אליו אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ. היתרון של הפסטיבל הוא בהופעות הייחודיות רק לו, שבהן מופיעים מיטב היוצרים והמבצעים בארץ, וכן הפעילויות המגוונות שמתקיימות באתרי התיירות והמורשת בעמק.
המופעים המרכזיים בהפקות מקור לרגל חגיגות ה-22 לפסטיבל הם: 'חשמל בעמק' - ברי סחרוף בהופעה חגיגית עם אביתר בנאי ומארק אליהו; 'אם אלה החיים' – קרן פלס בהופעה חגיגית עם אורחים מיוחדים: ארקדי דוכין ונטע ברזילי; ליילי & לולה מארש שני מופעים בערב אחד; חמי רודנר במופע אקוסטי; והעבריות שושנה D - שרות שושנה דמרי.
עוד בפסטיבל: חגיגת מחול – שלושה מופעי מחול חגיגיים והרקדת ענק, מופע מחולות עשיר בהשתתפות 16 להקות מחול מרחבי הארץ; תיקוני ליל שבועות; תערוכת אמני העמק – עשרות רבות של אמנים מהעמק מציגים את יצירותיהם במבואת האולם ובגלריה מירווח בהרדוף; סיפור חייו ויצירתו של נתן יונתן בשיתוף קהילת "ניגון הלב"; חגיגת אקורדיונים ארצית עם בכירי הנגנים בישראל; יריד יין יזרעאלי ברכבת העמק ההיסטורית בכפר יהושע עם תוצרתם של יקבי 'עמק יין' - מותג היקבים המשותף של עמק יזרעאל.

2 צפייה בגלריה
הזמר והיוצר ברי סחרוף
הזמר והיוצר ברי סחרוף
הזמר והיוצר ברי סחרוף
(צילום: יאיר שגיא)

מופעים והצגות לכל המשפחה שיערכו בפסטיבל: הצגת הילדים 'כראמל' של תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון אספלט, מאלוקס בתל עדשים ובאלון הגליל, הצגת ילדים 'בכוורת' במוזיאון עין דור, ירדן בר כוכבא-הלפרין ודידי שחר מארחים את אלון אולארצ'יק ואת משתתפי המופע 'תהיה ילד' - המופע יוקלט וישודר בגל"צ.

קראו גם:

גם באתרי התיירות והמורשת בעמק יזרעאל יחכו למבקרים מגוון פעילויות באטרקציות, יקבים, אתרי התיירות החקלאית, מוזיאונים, גלריות, ירידים וסיורים ברחבי עמק יזרעאל.
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר אמר לקראת הפסטיבל: "פסטיבל 'חלב ודבש' מתקיים כשחבילות התבואה מעטרות את שדות החיטה, החמניות פורחות בצהוב בוהק, הכרמים עמוסי פרי, שדות התירס מוריקים והעמק הקסום שלנו שופע תנובתו ולובש חג. הצטרפו אלינו ובואו ליהנות מחגיגה של חקלאות וטבע בניחוח עמק-יזרעאלי".
פורסם לראשונה: 07:18, 10.03.23