הרבנית ואשת החינוך שמחה ידגר ז"ל, רעייתו של שליח חב"ד ביישובי התענך הרב יצחק ידגר הלכה לעולמה ביום ראשון השבוע ערב חג שמחת תורה. בת 84 הייתה במותה.
2 צפייה בגלריה
הרבנית שמחה ידגר ז"ל
הרבנית שמחה ידגר ז"ל
הרבנית שמחה ידגר ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
הרבנית שמחה ידגר ז"ל נולדה וגדלה בעיר העתיקה בירושלים/ היא התייתמה בגיל צעיר מאביה שנהרג בפיגוע. זמן קצר לאחר נישואיה עם הרב יצחק ידגר, לפני כ-65 שנים, הם עברו להתיישב במושב אביטל בחבל תענך בהוראתו של הרבי מליובאוויטש והם נמנו בין הקבוצה הראשונה של שליחי חב"ד שהרבי שלח לצפון הארץ.
היא עבדה בחינוך והתחילה כגננת ולאחר מכן כמורה ומזכירה בבית הספר חב"ד בתענך שבעלה ניהל. גם לאחר שיצאה לגמלאות המשיכה להתנדב במשך שנים רבות בבית הספר.
בערב חג שמחת תורה לאחר קריאת תיקון ליל הושענה רבא הרבנית ידגר ז"ל סיימה את לימוד כל חומש דברים, ואת אמירת כל ספר תהילים כפי שנהוג בליל הושענא רבא, ולאחריהם השיבה את נשמתה במיתת נשיקה כתוצאה מדום לב.

2 צפייה בגלריה
הרבנית שמחה ידגר ז"ל
הרבנית שמחה ידגר ז"ל
הרבנית שמחה ז"ל עם בעלה הרב יצחק ידגר
(צילום באדיבות המשפחה)
"היא הקפידה על לימוד ועל תפילות וזה אחד הדברים שמאוד אפיינו אותה", ספד לה חתנה הרב אבשלום קיל, שליח חב"ד בגן נר, "היא הייתה קמה בבקרים להתפלל בבית הכנסת, גם בגיל מופלג והייתה עומדת לבדה בעזרת נשים בכל מזג אוויר, בקור ובחום. היא הייתה מקפידה על קריאת תהילים ועשתה מעשי צדקה".
בדברי ההספד שנשא חתנה הרב קיל בלווייתה שנערכה בבית העלמין האזורי בגן-נר הוא ציין את צניעותה המיוחדת שאפיינה אותה ואת מסירותה הרבה לבעלה בפעילותו החינוכית: "מעבר לאדיקותה היתרה וצניעותה, היא תמכה בבעלה בכל. האובדן הפתאומי קשה לו מאוד".
הרבנית ידגר ז"ל הייתה ידועה גם במסירות הנפש שלה למען בית הספר חב"ד בתענך ובמעשי החסד הרבים שעשתה והייתה אהובה על כל תושבי האזור.
"היה לה מפעל חיים שבמסגרתה היא ביקרה כל שבוע במסירות באופן קבוע בבית חולים העמק בכל יום שישי וערבי חגים לבית החולים העמק בעפולה כשבידיה נרות שבת וכל צרכי השבת לחולים ובני משפחותיהם. היא עשתה גם פעילות לילדים בשבתות. באו בלוייה הרבה אנשים מבוגרים שזוכרים אותה כילדים בפעילויות שהייתה עורכת להם. אנשים לא פוסקים מלבכות, זו אבדה מאוד גדולה לתושבי האזור" מוסיף החתן, "הרב שמואל דוד רב העיר עפולה הגיע לנחם ואמר שהעיר עפולה כולה כואבת".
הרבנית שמחה ידגר ז"ל הותירה אחריה את בעלה, שמונה ילדים ועשרות נכדים ונינים.
קראו גם >>>