בימים כתיקונם הכלבייה העירונית של נוף הגליל משוועת למשפחות מאמצות, כמו גם שאר הכלביות בישראל. אבל דווקא המלחמה עשתה טוב לכלבים מחוסרי הבית ובשלושת החודשים האחרונים, באופן מפתיע, אזרחי ישראל רוקנו את הכלבייה של נוף הגליל ולראשונה יש יותר בקשות לאימוץ מאשר כלבים שמחפשים בית.
1 צפייה בגלריה
תושבת נוף הגליל עם כלב שאימצה מהכלבייה העירונית
תושבת נוף הגליל עם כלב שאימצה מהכלבייה העירונית
תושבת נוף הגליל עם כלב שאימצה מהכלבייה העירונית
(צילום: פרטי)

"בימי שגרה שוהים בכלבייה כ–40 כלבים בממוצע, ולא פשוט למצוא עבורם משפחה מאמצת. על כל משפחה פוטנציאלית יש עשרה מתמודדים על ארבע, מה שאומר שתמיד ישנם כלבים שנשארים מחוץ למעגל האימוץ", סיפר מנהל הכלבייה העירונית גבי פרטוש.
אלא שמאז המלחמה בעזה המצב התהפך: הווטרינר העירוני של נוף הגליל ד"ר עישאם בריק מספר על ריבוי בקשות לאימוץ כלבים, הן מצד תושבי העיר והן מצד אזרחים מכל רחבי הארץ. "אנשים ממרכז הארץ מתקשרים לברר אם יש לנו כלבים לאימוץ. הם מסבירים שהחליטו לאמץ כלב בשביל לחזק את הביטחון האישי שלהם ושל ילדיהם, להתנתק מהחדשות בטלוויזיה, לשנות את האווירה הדיכאונית בבית ולהכניס יצור חי. היו גם שהסבירו שהם כל כך מזדהים עם הכלבים הלוחמים בעזה שהחליטו לעשות מעשה ולאמץ כלב".
אלכסנדרה חנוכייב מנוף הגליל מספרת על תחושת הביטחון והרוגע שהביאה איתה הכלבה המאומצת לונה: "הרבה זמן התלבטנו האם לאמץ כלב, המלחמה דחפה אותנו לקבל את ההחלטה ואנחנו פשוט מאושרים. לונה הכניסה לבית אווירה רגועה, שקטה ונעימה. הבנים שלנו לאון בת ה-9 ומירון בן ה-7 יוצאים לטייל איתה מחוץ לבית, הם מטפלים בה, משחקים איתה ובמקום לבהות בחדשות לונה מעסיקה אותם ונוסכת ביטחון".
רחל מורגון מנוף הגליל, שאימצה את הכלבה קאיה, הוסיפה: "קאיה מעניקה לנו ביטחון בזמן המלחמה, היא נותנת לנו פרופורציות ומסיחה קצת את הדעת מהחדשות המדכאות. במקום לצפות בחדשות אנחנו יוצאים לטייל איתה בשעות הערב".
סיגל ריפין, סטודנטית בת 24 מנוף הגליל, נוהגת להגיע מדי שבוע להתנדב בכלביה, להוציא את הכלבים העזובים לטיול ולהעניק להם יחס וליטוף. "לפני שבוע וחצי הגעתי לכלבייה ולא האמנתי למראה עיניי. במקום עשרות כלבים היו רק שלושה וגם להם יש כבר משפחות מאמצות", סיפרה בהתלהבות.

קראו גם:

לידיה חלפון, פעילה למען בעלי חיים, סבורה כי מדובר בתופעה ארצית שמאפיינת את המלחמה בעזה, הרצון לאמץ כלב לטובת הביטחון ושיפור ההרגשה: "לפני שמשפחה מאמצת כלב אנחנו בודקים אם יש לה את התנאים ואם היא כשירה להעניק לו בית חם ויציבות לאורך זמן ולא רק בתקופת המלחמה. אין ספק שמקומם הבולט של הכלבים במלחמה בעזה מגביר את הביקוש לאימוץ כלבים".
ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט סיכם: "הכלב הוא ידידו הטוב של האדם בימי שגרה ועוד יותר בימי מלחמה. כולנו רואים כיצד הכלבים מגנים בגופם על חיילי צה"ל בעזה וכולנו התרגשנו מסיפורה המדהים של החטופה מיאה ליימברג, בת ה–17 שנחטפה מניר עוז יחד עם כלבתה לונה ועם שוחררה סיפרה על התמיכה של לונה והחוזק שהעניקה לה ברגעים הקשים".