המועצה האזורית עמק יזרעאל החליטה השבוע על שינוי מיפוי בתי הספר לתלמידי כפר ברוך במסגרתו תלמידי שכבת ז' בכפר ברוך ילמדו החל משנת הלימודים הקרובה בבית הספר 'העמק המערבי' ביפעת, זאת במקום בית הספר 'ויצו נהלל' שכבר צר מלהכיל את כמות התלמידים.
2 צפייה בגלריה
תיכון ויצו נהלל
תיכון ויצו נהלל
תיכון ויצו נהלל
(צילום: יוסי וקנין)

עוד נקבע כי תלמידי בית הספר היסודי בכפר ברוך העולים לכיתה א' יירשמו בשנת הלימודים התשפ"ו לבית הספר 'שגיא' בשריד, כאשר כבר משנת הלימודים הקרובה ההורים יוכלו לבחור האם לרשום את ילדיהם לבית הספר 'שגיא' או לבית הספר היסודי בנהלל.
כזכור, ראש המוא"ז לשעבר אייל בצר החליט בשלהי כהונתו על שינוי המיפוי שכלל גם את תלמידי כפר ברוך ותלמידי גבעת אלה. כשנבחרה שלומית שיחור-רייכמן לראשות המועצה היא דחתה את שינוי המיפוי בגבעת אלה לעומת השינוי בכפר ברוך שנותר על כנו, והשבוע כאמור אושר באופן רשמי במועצה.
בכפר ברוך מברכים על ההחלטה שתיטיב לדבריהם עם ילדי המושב: "אנחנו מאוד מרוצים ומודים למועצה על המהלך הזה", אמר דני עידן, יו"ר הוועד המקומי והאגודה הקהילתית בכפר ברוך, "בית הספר 'שגיא' קרוב יותר אלינו וגם יקצר את הזמן של הילדים בהסעות. בנוסף, הילדים ילמדו עם ילדי המושבים מסביב. במועצה הובטח לנו לרצף לימודי של שנים קדימה, כך שהילדים יעלו יחד לבית הספר התיכון ביפעת. בעיניי, קבוצת השווים והרצף הלימודי זה הדבר החשוב ביותר. עם זאת, אנחנו מצפים לראות את הגידול והגיוון המקצועי שיהיה בבתי הספר שיבואו לצד הגידול במספר התלמידים".

2 צפייה בגלריה
הכניסה לכפר ברוך
הכניסה לכפר ברוך
הכניסה לכפר ברוך
(צילום: יוסי וקנין)
קראו גם:

בגבעת אלה הגיבו בסיפוק על ההחלטה לדחות את תוכנית המיפוי עבור תלמידי היישוב בשנה נוספת כך שהם ימשיכו ללמוד גם בשנה הקרובה בתיכון ויצו נהלל: "אנחנו מברכים על ההחלטה לעשות חשיבה מחודשת על מיפוי התיכון", אומרת רינת מלמד יו"ר הוועד המקומי בגבעת אלה, "אין ספק שהמועצה צריכה להשלים מהלך שיהיה מחובר לקהילות שמסתכל לא רק על החומש הקרוב אלא גם על החומש הבא, בהסתכלות על בתי הספר התיכוניים ומאיפה מזינים אותם מתוך ראייה הוליסטית".
מה יקרה בעוד שנה עם המיפוי?
"אני מאמינה וסומכת על המועצה שתשלים את המיפוי. המיפוי הוא הכרח המציאות אבל לא בהכרח כמו שהגישו אותו. יש עדיין אתגרים בעמק המערבי יפעת כי הרבה מתלמידי גבעת אלה הולכים למקצועות טכנולוגיים שכרגע לא נמצאים ביפעת".