שכונת נוף כנרת פוריה בטבריה אוכלסה לפני חמש שנים אך עדיין אין בה מתנ"ס או מבנה ציבורי לרווחת התושבים. עכשיו התושבים חושבים שהגיע הזמן לדרוש זאת מהעירייה.
2 צפייה בגלריה
שכונת נוף כנרת פוריה
שכונת נוף כנרת פוריה
שכונת נוף כנרת פוריה
(צילום: יובל גסר)

"אין לנו בשכונה כיום שום מתחם כלשהו שהוא ציבורי", אמר אבינועם גוטליב, תושב השכונה, "אם העירייה רוצה לעשות פעילות לילדים או למבוגרים, סדנאות או הצגות, אנחנו נאלצים לקיים את הפעילות בפארק, ואם חם מדי, הפעילות לא מתקיימת בכלל. גני הילדים רצו לעשות מסיבת סיום שנה ולא היה להם איפה לקיים אותה".
גוטליב הוסיף לתאר את הקשיים שהתושבים נתקלים בהם בהיעדרו של מבנה ציבור: "גם עכשיו, כשבונים את מבנה בית הספר לבנים ולבנות בשכונה, אין בו שום חלל כזה. מנהל בית הספר הציע לעירייה שהוא ישלם כדי שתהיה עוד קומה מעל בית הספר שייבנה בה אולם לאירועים, על חשבונו. משרד החינוך לא מוכן לתקצב שום דבר כזה והעירייה לא מוכנה לבנות לנו מתנ"ס כלשהו".
פניתם לעירייה?
"פנינו ואין להם תשובות".
בשכונת 'נוף כנרת פוריה' מתגוררות כיום 500 משפחות, כאשר 360 יחידות נוספות נמצאות כרגע בעיצומן של הבנייה. למרות זאת, אין עדיין תוכנית עתידית להקמת מבנה ציבור בשכונה, מה שמהווה בעיה גדולה למשפחות הצעירות הרבות המתגוררות בה. גוטליב מקווה כי בעתיד יוקצה שטח למבנה ציבורי בשטח בית הספר כנרת שנבנה עבור המפונים בסמוך לשכונה. "אני מקווה שכשהמפונים יחזרו לביתם, יוכלו להקצות לנו שם שטח, אבל אני יודע שיש כל כך הרבה קופצים על המתחם הזה. אני מקווה שתהיה לנו עדיפות כי אנחנו קרובים אליו".

2 צפייה בגלריה
שכונת נוף כנרת פוריה
שכונת נוף כנרת פוריה
שכונת נוף כנרת פוריה
(צילום: יובל גסר)
קראו גם:

השכונה החדשה עדיין סובלת מחבלי לידה, גם בנושא התחבורה הציבורית ובעיות נוספות. "נושא התחבורה הציבורית משתפר, קו 15 נכנס לתוך השכונה, אבל התדירות לא מספיקה, הוא מגיע פעם ב-20-30 דקות. חסרה לנו גם חנות מכולת בשכונה, אנחנו אמנם קרובים לסניף של רמי לוי במתחם ביג, אבל זה לא תמיד מעשי. גם מי שמעוניין להקים מכולת אין לו איפה. יש תוכנית של מרכז מסחרי שהיזם מתכנן, אבל הוא לא ממהר לשום מקום".
מעיריית טבריה נמסר בתגובה: "השכונה תוכננה ועדיין נמצאת בשלבי הקמה על ידי יזם פרטי. תושבי השכונה רכשו את בתיהם מהיזם בשקיפות מלאה תוך שהם יודעים את שלבי הקמת השכונה ואת אזורי מבני הציבור. עיריית טבריה כבר סללה תשתיות כבישים, מדרכות ודרכי גישה ואף הקימה מבני חינוך רבים, כשבמקביל בימים אלה עובדים בקדחתנות להשלמת בניית שני בתי ספר ו-10 כיתות גן בלב השכונה".