נאדל לאון, תושב גבעת המורה, יוצא מדי בוקר לנקות את היער הסמוך לביתו. לאון בן ה־82 עלה לארץ בשנות ה־90' יחד עם אשתו והיה מהנדס בעיסוקו. בארץ עבד במפעל 'הוליס'. "כל יום בבוקר אני יוצא עם שקית אשפה ואוסף את הלכלוך שמצטבר ביער. ככה הרבה יותר נעים להסתובב וגם כשאנשים רואים שנקי הם פחות מלכלכים".
1 צפייה בגלריה
נאדל לאון. היער הוא חלק ממנו | צילום: אלבום פרטי
נאדל לאון. היער הוא חלק ממנו | צילום: אלבום פרטי
נאדל לאון. היער הוא חלק ממנו | צילום: אלבום פרטי
מתברר שלאון אינו היחיד שמתנדב לנקות את יער גבעת המורה: יחד איתו מגיעים מדי פעם אנשים נוספים כמו בלה סלוצקר ואף אשתו אלינורה. מי שהתחיל לטענתו את היוזמה הוא אדם בשם אריה ולאחר שלאון ראה אותו החל לנקות בעקבותיו. "אריה היה איש צבא בפנסיה. ראינו אותו אוסף את הלכלוך בשקית ולא היה לנו נעים שאנחנו לא מנקים גם. אנחנו אוהבים את גבעת המורה, את עפולה ואת ארץ ישראל ומאוד אוהבים את היער. זה שטח ששייך לקרן קיימת לישראל והאיש שאחראי על האזור מטעם קק"ל הוא ולדימיר, שתמיד עוזר לי. לא נעים להסתובב איפה שמלוכלך ואם אנחנו לא נעזור לעצמנו, מי יעזור? אם אין אני לי, מי לי", מסביר לאון מדוע חשוב לו לצאת בכל בוקר ולדאוג לניקיונו של היער.
אשתו של לאון, אלינורה, שמצטרפת לניקיון מדי פעם, מוסיפה מה כל כך מיוחד ביער של גבעת המורה, שרבים דואגים לשמור על ניקיונו: "אני אוהבת את היער, אוהבת אבנים ואוהבת אורנים. למדתי המון מהיער. כשאני רואה איזשהו צמח אני ישר הולכת לחפש אותו בספרים או באינטרנט וכשאני נכנסת ליער אני אומרת להם שלום. לאון אוהב יותר את שפני הסלע ופעם גם היה מאכיל אותם. היום הגישה אליהם קצת יותר קשה", היא אומרת ולאון מוסיף, "היער זה החיים שלנו. הנכד שלנו גדל ביער. הוא היה ילד קצת היפראקטיבי וביער היינו עושים לו מדורות ואוכלים תפוחי אדמה מהמדורה. היער הוא חלק מאיתנו ויש עוד הרבה כמונו. זה משהו בלב, אי אפשר להסביר".
לאון מציין כי הוא מאוד אוהב ספרות ואף כותב שירים ברוסית. המשורר האהוב עליו הוא ולדימיר ויסוצקי. במסגרת אהבתם לשירים, לאון ואשתו אף כתבו שיר ליער האהוב ברוסית: "כתבנו על היער בכל עונות השנה, כיצד הוא משתנה מעונה לעונה", הם מספרים בהתרגשות.