תושב נצרת בן 71 הגיע למרפאת 'מכבי' בנוף הגליל לאחר שחש בחולשה כללית ובסחרחורות כאשר חזר מטיול. לדבריו, במהלך הטיול הוא איבד את האינסולין והחל לחוש בחולשה שלוותה בהקאות מהאוכל שאכל ולכן חשב כי מדובר בווירוס. הוא הגיע למרפאה ולא שיער שהיום הזה יסתיים באירוע לבבי וסכנת חיים ממשית.
1 צפייה בגלריה
צילום: מכבי
צילום: מכבי
צילום: מכבי
בשל תלונותיו, רופאת המשפחה ד"ר מייסא חאיק, סברה שלא ניתן לשחרר הביתה אדם בגילו עם סוכרת לא מאוזנת, בעל חולשה משונה ורצתה לשלול את האפשרות כי מדובר באירוע לבבי. בעצתה של האחות הוא נדרש לבצע ניטור ובדיקת א.ק.ג במרפאה שם התגלה ממצא שיכול להתאים לאירוע לבבי. עם קבלת תוצאות הבדיקה, הרופאה התעקשה לפנות אותו לבית החולים מחשש ממשי לחייו והוא הובהל לטיפול נמרץ. עם הגעתו לבית החולים, השערתו של הצוות הרפואי נמצאה מדויקת והתבררה כמצילת חיים, שם התגלה כי אכן המטופל סבל מאירוע לבבי חריף והוא עבר צנתור בעקבות חסימה של 100 אחוז בכלי הדם והגיע בזמן קריטי לטיפול.
כעבור מספר ימי אשפוז הוא שוחרר לביתו, מצבו התייצב והוא צווה לנוח בביתו. אבל הוא לא ויתר על חזרה למרכז הרפואי נוף הגליל כדי להודות לצוות הרפואי על האבחון המדויק ועל כך שחייו ניצלו. "אני רוצה להודות מהלב לצוות הרפואי בנוף הגליל, בזכותם יצאתי מסכנת חיים בדקה ה־90. מהיום ד"ר חאיק היא הרופאה שלי".
ד"ר מייסא חאיק, רופאת המשפחה של מכבי בנוף הגליל: "תפקידנו לזהות את התסמינים הראשוניים בקהילה כדי לאזן ולמנוע הידרדרות. אני שמחה שיכולנו להעניק טיפול נכון ובזמן", סיכמה.