קבוצות תיאטרון קהילתי מכל רחבי הארץ השתתפו בפסטיבל נווה יוסף לתיאטרון קהילתי ובתוכן קבוצת שחקניות מנצרת עילית שפועלת במסגרת מרכז 'עוצמה' בליווי ותמיכת האגף לשירותים חברתיים בעירייה. ההצגה שהציגו 'עד עצם היום הזה' זכתה להצלחה וגרפה את המקום הראשון.
1 צפייה בגלריה
קטע מתוך ההצגה (צילום: אלבום פרטי)
קטע מתוך ההצגה (צילום: אלבום פרטי)
קטע מתוך ההצגה (צילום: אלבום פרטי)
"התיאטרון מונחה על ידי עמותת 'השתחוויה' ומורכב משחקניות שעברו בעצמן תהליך העצמה במרכז 'עוצמה' והפכו למתנדבות פעילות למען הקהילה". סיפרה מנהלת 'עוצמה' ישראלה מרקסרם וציינה כי התיאטרון הקהילתי מאפשר לנשים לבטא את התהליך שעברו ולהעביר מסר אופטימי.
בשנה האחרונה הוקדשה פעילות התיאטרון לחיבור ויצירת שיח אישי באמצעות קטעי משחק לקוחים מן המציאות. "במסגרת זו הופיעו השחקניות בפני סיוע משפטי, ביטוח לאומי, לשכת התעסוקה וגננות הגיל הרך. השחקניות נפגשו עם נותני שירות אלו ויצרו עימם יחד קטעי תיאטרון משותפים", הוסיפה מרקסרם.
מנהלת אגף הרווחה סלי ברקוביץ' אמרה כי החוויה המחברת באמצעות התיאטרון, יצרה חיבור בין אישי בין עולמם הפנימי של השחקניות לעולמם של נותני השירות ובתוך כך גישרה על פערים תפיסתיים"
לאחרונה הופיעה קבוצת התיאטרון מנצרת עילית באירועי הפסטיבל ה- 13 לתיאטרון קהילתי יחד עם קבוצות רבות מכל רחבי הארץ. "השחקניות בחרו להציג את המסר ממקום של עוצמה הנובע משילובן בתיאטרון בפרט ובמרכז עוצמה בכלל", סיכמה במאית ההצגה ליאנה נחמן וציינה כי הקהל נשבה בקסמן של השחקניות שהניעו אותו לשתף איתן פעולה במהלך ההצגה ועל כך זכו לציון לשבח במקום הראשון.