בית משפט השלום בנצרת קיבל הסדר טיעון שנערך עם שלושה ציידים, שהרגו בנחל יבנאל 19 חוגלות - עופות בר מוגנים בחוק. על פי גזר הדין, הנאשמים - בשנות ה־30 וה־40 לחייהם - הגיעו לנחל בינואר 2015 וירו בעופות. לאחר מכן אספו את שללם בשתי שקיות ניילון שהכניסו לרכבם, וכאשר הגיעו למקום פקחי רשות הטבע והגנים - ניסו להימלט.
פקח בגליל: "כל שבוע יש לנו תפיסות של ציידים" ירכא: אסור לצוד חוגלות, אז צדים יונים
על פי גזר הדין, הפקחים פתחו במרדף אחריהם, שבמהלכו השליכו השלושה את שקיות הניילון מחלון רכבם והמשיכו בנסיעה לכיוון כפר ריינה. בשלב מסוים הצטרף למרדף רכב נוסף של רשות הטבע, שהפעיל סירנה ואורות מהבהבים; אך הציידים המשיכו בנסיעתם, חצו קו הפרדה רצוף, עלו על אי־תנועה ונסעו במהירות בסמטאות הכפר, תוך סיכון כלי רכב אחרים, עד שהגיעו לשטח פתוח ללא מוצא, ושם נעצרו.
על פי גזר הדין, לאחר שיצאו השלושה מרכבם הודיעו להם הפקחים כי הם עצורים, אך בתגובה קראו השלושה לעברם: "מי אתם שתעצרו אותנו?" והחלו לתקוף אותם באגרופים ובדחיפות. במקביל התניע אחד מהנאשמים את הרכב, במטרה להימלט מהמקום, וכאשר פנה אליו אחד הפקחים והורה לו לעצור, כשהוא מחזיק בדלת הרכב פתוחה, ריסס הנאשם את פני הפקח בגז פלפל, וגרם לו ליפול על הקרקע.
נגד השלושה הוגש כתב אישום על ידי המדינה, הם הודו במעשיהם במסגרת הסדר טיעון והורשעו, בין היתר, בעבירות של צֵיד חייַת בר מוגנת, צַיד ללא רישיון, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות והפרעה לעובד ציבור. עוד הוסכם בין המדינה לבין הנאשמים, במסגרת הסדר הטיעון, כי יוטלו על כל אחד מהם עבודות שירות.
השופט אדריס נעמן קיבל, כאמור, את הסדר הטיעון והחליט לגזור על כל אחד מהם שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, 10 עד 12 חודשי מאסר על תנאי, וקנס של 5,000 שקל לכל אחד מהם. בנוסף לכך, חייב כל אחד מהם לשלם פיצוי של כ־28 אלף שקל לרשות הטבע והגנים ולפקחים שנפגעו במרדף.