תושב יקנעם עילית, שהכניס את כלבתו לפנסיון ובמהלך שהותה היא אכלה חפצים שונים ומתה, יקבל פיצוי של 3,662 שקל.
ד"ר וולך: עבדתי לפי הספר וקיבלתי סטירת לחי מחדל: לא קיבלו מזונות בגלל תקלה בהוצל"פ פוטרה במהלך ההריון, תפוצה ב-30 אלף שקל
על פי פסק הדין, בתחילת חודש יולי 2013 יצא בעל הכלבה לחופשה בחו"ל. בטרם נסיעתו הוא הכניס את כלבתו מגזע לברדור מעורב לפנסיון כלבים באזור. כעבור מספר שבועות הוא חזר ארצה והגיע לפנסיון לקחת אותה. על פי הנטען, באותו מועד סיפרה לו מנהלת המקום כי במהלך שהותה של הכלבה היא אכלה חפצים, כגון גרביים ונעליים.
על פי הנכתב בפסק הדין, למחרת החלה הכלבה להקיא במשך כמה ימים ונלקחה לווטרינרית. כיוון שגם לאחר מכן מצבה לא השתפר היא נלקחה לווטרינר נוסף, שעשה לה צילום אשר העלה חשד כי בבטנה קיים "גוף זר דמוי גרב". לאחר האבחנה היא עברה ניתוח להוצאת גופים זרים בבטנה, שם נמצאו חלקי טקסטיל ופלסטיק בכל חלקי המעי. עוד עולה מפסק הדין כי הדבר גרם לה לנקבים במעיים, שדלפו לחלל הבטן ויצרו מצב דלקתי. כתוצאה מכך, כעבור מספר ימים, היא מתה.
לאחר מותה הגיש בעליה תביעה נגד מנהלת הפנסיון על סך של כ-14 אלף שקל, במסגרתה טען כי היא התרשלה בטיפול בכלבה בזמן שהותה בפנסיון - דבר אשר הביא בסופו של דבר למותה.
מנהלת הפנסיון טענה מנגד כי אין להטיל עליה את האחריות למותה של הכלבה כיוון שהיא שוחררה מהמקום ללא כל סימן למחלה או להרגשה לא טובה. כמו כן, טענה המנהלת כי במהלך שהותה במקום הרסה הכלבה וכרסמה חפצים שונים, כגון נעליים, בגדים, מיטות ואפילו קירות. כמו כן, טענה כי הנזק שנגרם לכלבה יכול היה להיגרם לאחר שהותה בפנסיון, וכי האיחור בפנייה של בעליה לווטרינר הוא הגורם העיקרי למותה.
הרשם הבכיר, אפרים צ'יזיק, שמכהן בבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, החליט לקבל את התביעה, אולם חייב את מנהלת הפנסיון לשלם לבעל הכלבה סכום של 3,662 שקל בלבד, לאחר שייחס למנהלת אחריות של כ-30 אחוז ממותה.
הרשם קבע כי בעל הכלבה לא השתהה בפנייתו לקבלת טיפול רפואי, ואם מנהלת הפנסיון שמה לב לכך שהכלבה אינה רגועה ואוכלת חפצים זרים רבים - היה עליה לעשות ככל הניתן כדי למנוע ממנה בליעת חפצים כאלה, שהיוו סכנה ישירה לחייה. עוד קבע הרשם כי היא התרשלה בתפקידה כשבחרה לנהל את המקום ללא כלובים ובזמן שהכלבים מסתובבים ויכולים לבלוע פרטי בד העלולים להביא למותם.
ממנהל הפנסיון לא נמסרה תגובה.