לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים, מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בקרית שמונה יקיים פעילות מיוחדת במכללת תל חי, תחת הכותרת "סודות מחדרי חדרים". במסגרת הפעילות יוכלו נשים וגברים שנפגעו או הוטרדו מינית, להיכנס ל'תא וידוי' ולכתוב את סיפורם באופן אנונימי והסיפורים יוצגו במיצג בפני באי הכנס.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בקרית שמונה פועל כבר שנים רבות ומסייע לנשים מכל רחבי הגליל העליון והגולן. ב־27 בנובמבר יקיים המרכז כנס לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים, שייערך במכללת תל חי. מטרת הפעילות בכנס היא לאפשר לנשים וגברים שנפגעו או הוטרדו מינית לחשוף את סיפורם, ולאפשר לכל באי הכנס להתוודע לסיפורים הללו.
המשתתפים יוכלו להיכנס ל'תאי הוידוי', ובאופן אינטימי ודיסקרטי, בתוך התא, לכתוב על גבי כרטיסיות, סוד אישי שיישאר אנונימי. הסודות ייתלו על קיר שיוקדש לכך. המטרה היא להמחיש שכמעט לכל אחד מאיתנו יש סוד נצור, שחשיפתו כרוכה בקושי רב.
רכזת החינוך וההסברה של מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ואונס גליל-גולן, קרן רובינשטיין, מסבירה איך נולד המיצג הייחודי הזה: "מאז שאני בתפקיד, אני מחפשת דרכים להעלות את הנושא של פגיעה מינית.
"להמחיש לנשים ולגברים, לבני נוער ולילדים, ששומעים על פגיעה מינית ונרתעים, שזה לא קורה רק 'שם', 'אצל האחר', "רחוק מכאן", אלא שמדובר בתופעה חברתית שלצערנו קיימת בכל מקום. מגיפה שאם נמשיך לעצום את העיניים ונפחד להתמודד איתה היא רק תלך ותתפשט".
מנהלת מרכז הסיוע בקרית שמונה, טלי פרץ-כהן, מדגישה את הקושי להיחשף: "במשך 20 שנה ניסינו להקים קבוצת תמיכה של נשים שנפגעו מינית, ורק בשנה שעברה הצלחנו בכך, וזאת למרות שהמשתתפות בסדנה מתחייבות לשמור בסוד את כל מה שנאמר בפגישות. ישנן נשים מהאזור שלנו שהעדיפו להשתתף בסדנאות כאלה במקומות מרוחקים בערים הגדולות, ששם הן פחות חששו לחשוף את סיפוריהן".
מרכז הסיוע בקרית שמונה מפעיל גם קו חירום, שמספרו 1202, שאליו יכולות נשים ונערות להתקשר בכל עת ולשוחח באופן אנונימי עם מתנדבות