רבני בית גינסבורג בטבריה יכולים להיות מרוצים: בקרוב תיפתח כיתת גיור נוספת. זאת לאור הביקוש הרב וההצלחה בקיום הכיתה הקודמת, שנפתחה לפני כחמישה חודשים. אורך הקורס צפוי להימשך שנה והאישור ניתן על ידי משרד העלייה והקליטה ועל ידי המכון ללימודי היהדות. "זאת תחילתה של גאות עם ישראל", אמר הרב שאול דמרי.
תהליך הגיור לעולים חדשים וותיקים נמשך שנה כאשר בכל שבוע מתקיים מפגש בן ארבע שעות. במהלך הקורס לומדים התלמידים על נושאים רבים וחשובים במסורת היהודית, בהם טוהרת המשפחה, שמירת המסורת, קבלת השבת, כשרות וכדומה, וזאת על מנת לחזק ולהטמיע את הזיקה למסורת היהודית. בתום הקורס התלמידים יצטרכו לעבור בהצלחה רבה את מבחן בית הדין הרבני בירושלים כדי להיות זכאים ללאום יהודי.
הרב שאול דמרי, איש חינוך ומרצה לתלמידים בנושאי הלכה, שמח לקחת חלק בתהליך בו העולים זוכים ללמוד את המסורת היהודית על בוריה. "אני מתרגש בכל פעם מחדש לראות את הרצון העז של התלמידים ללמוד ולהבין את המסורת היהודית". מלבד שיעורי הלימוד שמעביר דמרי הוא דואג גם לשמור על קשר עימם מחוץ למסגרת הלימודית. "אחת התלמידות ביקשה ממני לקנות לה מזוזה לבית, תלמיד נוסף התעניין לרכוש תפילין".
דמרי גם דאג למשפחה מלווה לכול תלמיד שתהיה אחראית להנחות אותו ולייעץ לו בדרך החדשה. "בעזרת משפחות טובות שומרי מסורת מטבריה, הצלחנו לשדכך בין תלמידי כיתות הגיור לבין משפחות תומכות עם זיקה לדת. התלמידים מתארחים אצל המשפחות בערבי שישי ובארוחות חג, כך הם למדים באופן מעשי ולא רק תיאורטי".
לדבריו, מאז נפתחה כיתת הגיור הוא מקבל המון דרישות של עולים ללמוד ולעבור את תהליך הגיור. "תהליך הגיור מוכר על ידי משרדי הרבנות במדינה ופועל על פי תוכנית עבודה מסודרת שהתקבלה ואושרה על יד בית הדין הרבני".
ממליצה בחום "אני שומרת שבת ומצוות מגיל 15 מאז הייתי אצל משפחה דתית מאמצת", סיפרה אחת התלמידות. "הילדה הקטנה שלי לומדת בגן דתי ובכל בוקר אנחנו קוראות את תפילות השחרית יחד, ובכל שישי היא רוצה להיות אימא שבת בגן. אני מאוד מחוברת ליהדות, לדעתי קורס הגיור מקנה לנו המון ידע וכלים להתמודד איתם מחוץ למסגרת הלימודית. אני מחשיבה עצמי יהודייה לכל דבר, מדליקה נרות בשבת פעמיים בחודש מבקרת בבית הכנסת. אני ממליצה בחום לכל העולים להגיע וללמוד ולהיכנס למשפחה אחת גדולה".
יש לציין, כי תלמידי כיתות הגיור הם בעלי אזרחות ישראלית, כאשר אחד מהוריהם הוא יהודי, או שאחד מבין בני הזוג יהודי. כיתת הגיור מהווה כור היתוך לעולים רבים שחשים צורך להתקרב למסורת היהודית. "אני מזמין את כל מי שיש לו אזרחות ישראלית ונפשו חפצה להיות יהודי, הדלת פתוחה עבורו לבוא וללמוד".